loading...
سیبستان|سایتی مخصوص کاربران اپل
عرفان خاکی بازدید : 232 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

هر چند وقت یکبار می شنوید که دوربین آی فون یک دوربین بسیار عالی است. در واقع٬ آنقدر معروف شده است که یک ژانر عکاسی با نام iPhoneography برای آن درست شده است. عکاسان آی فون نه تنها از دوربین و لنز آی فون برای گرفتن تصاویر استفاده می کنند٬ بلکه از برنامه های بسیار آن بای ویرایش٬ بهبود و نمایش کارهایشان بهره می برند. برنامه های عالی بسیاری وجود دارد که ممکن است برای کسانی که با آنها آشنایی نداشته باشند گیج کنند باشد. بنابراین در زیر لیستی از بهترین های آنها را می بینید.

KitCam

kitcam

اولین برنامه ای که به شما معرفی می کنیم ابزاری بسیار عالی برای گرفتن تصاویر است. توسط این برنامه می توانید exposure ٬ white balance ٬ لنز و فیلم خود را حتی قبل از گرفتن عکس تنظیم نمایید. در این برنامه همچنین ابزارهایی برای راحتی کار نظیر تایمر و غیره وجود دارد. علاوه براین می توانید هیستوگرام تصاویر خود را دیده و تنظیمات level ٬ brightness ٬ contrast و saturation را بر روی آنها انجام دهید. اگر به دنبال آن هستید که کنترل خوبی بر روی تصاویرتان داشته باشید مطمئنا KitCam برنامه شما خواهد بود.

قیمت : ۰.۹۹ دلار

برنامه مشابه :

Camera+ با قیمت ۰.۹۹ دلار

Photoforge2

photoforge2

برنامه KitCam گزینه های ویرایش تصویر بسیار خوبی را ارائه داده است٬ اما اگر به دنبال گزینه های بیشتری هستید برنامه Photoforge2 یکی از بهترین هاست که گزینه های پیشرفته ای دارد. یکی از این گزینه های پیشرفته قابلیت استفاده از چندین لایه و ماسک و انجام تنظیمات پیشرفته شامل curve ٬ level ٬ color balance ٬ channel mixer ٬ white balance ٬ noise reduction و بیشتر است. همچنین می توانید در این برنامه از بیش از ۲۵ فیلتر و FX استفاده کرده و لنزها٬ فبلترها و texture ها را با هم ترکیب نمایید.

قیمت : ۳.۹۹ دلار

برنامه مشابه :

Snapseed رایگان

iPhoto با قیمت ۴.۹۹ دلار

VSCO CAM

vsco

کنترل های پیچیده و پیشرفته بسیار خوب هستند اما گاهی اوقات شما احتیاج به ابزارهای سریع و ساده و عالی دارید. این دقیقا چیزی که VSCO CAM ارائه داده است. این برنامه ارزشمند طراحی بسیار خوبی داشته و گزینه های پردازشی اش بسیار مینیمال هستند. این گزینه های بسیار متنوع بوده و تمامی ابزارهای پایه ای در آن وجود دارند. VSCO CAM ابزاری بسیار عالی است که می توانید در لیست برنامه های ویرایشگرتان داشته باشید.

قیمت : ۰.۹۹ دلار

Facetune

facetune

اگر تصاویر پرتره نیز با آی فون تان می گیرید٬ Facetune می تواند برنامه شما باشد تا توسط آن لکه های صورت را برداشته ٬ پوست را صاف کرده٬ چشم ها را بهبود داده و حتی شکل آنها را تغییر دهید. جدا این برنامه بسیار عالی است و کاملا مناسب گرفتن تصاویر پرتره در آی فون می باشد.

قیمت : ۱.۹۹ دلار

Fuzel Pro

fuzel

کلاژها یا استوری بردها بهترین راه برای نشان دادن چندین تصویر در یک تصویر می باشد. این ابزارها برای گفتن یک داستان با تصاویرتان بسیار عالی هستند. App Store پر شده است از برنامه هایی که کار کلاژ را انجام می دهند٬ اما برنامه ای که برای همیشه از آن استفاده خواهید کرد Fuzel Pro است. این برنامه طراحی هنرمندانه ای داشته و اضافه کردن تصاویر در آن سریع و آسان است و به شما کنترل آن را می دهد که طرح بندی کلاژها را تغییر دهید.

قیمت : ۱.۹۹ دلار

برنامه مشابه :

Diptic با قیمت ۰.۹۹ دلار

Photolettering

photolettering

پس از ویرایش تصاویرتان با برنامه های ویرایشگر ممکن است فکر کنید که این تصویر می تواند یک پستر عالی٬ یک نشانه و یا یک پیغام تصویری باشد. توسط برنامه Photolettering می توانید این کار را با فونت های شناخته شده در جهان انجام دهید. این برنامه رایگان بوده و با چند فونت پایه ای ارائه می شود و باقی فونت ها را می توانید از داخل برنامه خریداری نمایید. اگر به دنبال آن هستید که عکس های خود را به پستر تبدیل کنید این برنامه مطمئنا به دردتان خواهد خورد.

قیمت : رایگان

برنامه مشابه :

Over رایگان

Instagram

instagram

فکر نکنم بشود متنی در مورد برنامه های عکاسی نوشت و از Instagram نامی نبرد. با اینکه خیلی چیزها در Instagram وجود دارد که ترجیح می دهید تغییر کنند ( به ویژه تصاویر مربعی اجباری ) نمی توانیم از کارآیی آن برای به اشتراک گذاری تصاویر چشم پوشی کنیم. بله درست است که این برنامه این روزها پر شده است از تصاویر حیوانات خانگی٬ کودکان و بشقاب های غذا٬ اما هنوز هم تصاویر شگفت انگیز بسیار زیادی در آن می توان پیدا کرد.

قیمت : رایگان

برنامه مشابه :

Flickr رایگان

برنامه مورد علاقه شما برای عکاسی با آی فون چیست ؟ 

اگر فکر می کنید برنامه ی بسیار خوبی هست که ما در اینجا فراموش کرده ایم که بگوییم می توانید آن را همینجا برای ما و دیگر خوانندگان سیبستان به اشتراک بگذارید.

 مسابقه عکاسی را از یاد نبرید !

حالا که با این همه برنامه مختلف آشنا شدید می توانید آی فون خود را بردارید و برای شرکت در مسابقه عکاسی سیبستان بهترین تصاویری که می توانید را برای ما بفرستید. 

راستی در instagram هم هستیم می تونید ما را با نام erfankhaki در لیست دوستان خود قرار دهید.

برای شرکت در مسابقه ی ما به لینک زیر مراجعه منید.

http://sibstan.ir/page/akkasi

عرفان خاکی بازدید : 274 سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

بیل گیتس، مؤسس و مدیر سابق مایکروسافت، در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه CBS News، هنگامی که صحبت به استیو جابز رسید، احساساتی شد و اشک در چشمانش حلقه زد.

او و من با هم بزرگ شدیم. اختلاف سنی ما شش ماه بیشتر نیست و هر کدام با خوش بینی کودکانمان، کمپانی های بزرگی ساختیم. ما تقریبا به همه ی آرزوهای خودمان در مورد یادگیری چیزهای جدید و ساختن محصولات رسیدیم.

با اینکه بیل و استیو رقیب بودند اما همیشه برای یکدیگر احترام قائل می شدند و با هم ارتباط داشتند. حتی وقتی که جابز به سختی مریض بود.

Steve-Jobs-and-Bill-Gates

آخرین باری که استیو را دیدم، با اینکه حالش چندان خوب نبود، اما در مورد همه چیز حرف زدیم… طرح های قایق تفریحی اش را نشانم داد و در مورد این صحبت کردیم که چرا نتوانستیم با استفاده از تکنولوژی، آموزش را آنگونه که باید و شاید متحول کنیم.

وقتی مجری برنامه از بیل گیتس پرسید استیو جابز چه چیزی داشت که وی نداشت و آرزوی آن را می کرد، پاسخ داد:

ذوق طراحی. او با دانش نسبتا کمی که از مهندسی داشت به همه نشان داد که طراحیِ درست می تواند محصولات بی نظیری را خلق کند. مثلا ما در مایکروسافت سالها زودتر از اپل تبلت ساختیم، اما آی پدِ استیو با ترکیب بهتر و طراحی مناسب تر، فروش بیشتری داشت. او واقعا در برندسازی و بازاریابی -به معنای مثبت آن- بی نظیر بود

عرفان خاکی بازدید : 226 دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

در آی‌پد نسل چهارم اپل از پردازنده A6X روی این دستگاه استفاده کرد. این در حالی بود که تنها چند ماه قبل از آن اپل از پردازنده A6 اش بر روی iPhone 5 استفاده کرد (پردازنده ای که نسل جدیدی از پردازنده های مبتنی بر ARM برای پردازنده‌های اپل بود). آیا تغییر پردازنده تنها یک ترفند تجاری است که اپل از آن استفاده می کند و یا اینکه تفاوت های فاحشی در این پردازنده ها و تاثیراتش بر روی دستگاه‌ها وجود دارد؟ و چرا اپل از این پردازنده در iPhone 5 استفاده نکرد؟ این پست می خواهد به این دو پرسش اساسی پاسخ دهد ;)

هر دو پردازنده A6 و A6X از پردازنده های بر پایه ARMv7s هستند ولی پردازنده A6X نسخه اصلاح شده پردازنده A6 است. اما تفاوت‌های اصلی این دو پردازنده در چیست؟

قبل از هر چیز میزان فرکانس پردازنده در A6X بالاتر از A6 است. A6X دارای فرکانس ۱٫۴ GHz و A6 دارای فرکانس ۱٫۳ GHz است. اما فرکانس چه تاثیری بر پردازش دارد بطور خلاصه این سوال پیش می آید که آیا این تغییر فرکانس تغییر چشمگیری در پردازش ها دارد؟

مسلما هرچه فرکانس یک پردازنده بالاتر باشد بسته به نوع معماری پردازنده تاثیر چشمگیری را در سرعت پردازش و نیز قدرت پردازنده مشاهده خواهید کرد. پس به طور مسلم پردازنده A6X قدرت پردازشی سریعتر نسبت به A6 دارد ولی این موضوع می بایست در Benchmark ها مشخص شود زیرا کاملا به نوع اپلیکیشن و تقاضاهایی که به پردازنده ارسال می شود بستگی دارد. به نوعی شاید این سرعت پردازش را در تقاضاهای کم بین هر دو پردازنده A6 و A6X ٬ شاهد نباشید ولی در تقاضای زیادی که به پردازنده ارسال می شود تفاوت عمده ای را در سرعت پردازش در A6X شاهد خواهید بود.

board-side

جدا از فرکانس بالاتر پردازنده A6X نسبت به A6 قدرت و تفاوت اصلی این دو پردازنده در GPU (قدرت پردازنده گرافیکی) است.

GPU پردازنده A6 از نوع PowerVR SGX543MP3 (tri-core) @ 250 MHz است و GPU در پردازنده A6X از نوع PowerVR SGX554MP4 (quad-core) @ 280 MHz .
تفاوت اصلی را دراینجا مشاهده خواهید کرد در سه هسته بودن GPU در A6 و چهار هسته بودن GPU در A6X. این یعنی قدرت فوق العاده ای را در پردازش های گرافیکی در A6X شاهد خواهید بود.

هر دو پردازنده A6 و A6X در کنار یکدیگر. پردازنده A6 دارای سه هسته GPU و پردازنده A6X دارای چهار هسته GPU است.

هر دو پردازنده A6 و A6X در کنار یکدیگر. پردازنده A6 دارای سه هسته GPU و پردازنده A6X دارای چهار هسته GPU است.

 

اضافه کردن هسته گرافیکی بیشتر موجب بیشتر شدن سایز A6X نسبت به A6 شده است.

Screen Shot 2013-05-13 at 4.13.23 PM

جدا از تفاوت در تعداد هسته های GPU تفاوت عمده دیگری را در تکنولوژی حافظه در هر دوی این پردازنده ها مشاهده خواهید کرد.
هر دو پردازنده از تکنولوژی ۳۲bit 533 MHz LPDDR2-1066 استفاده می کنند با این تفاوت که کانال حافظه پشتیبانی شونده در پردازنده در A6 از نوع Dual-Channel و در A6X از نوع Quad-Channel است بدین ترتیب نرخ تبادل داده در A6 برابر ۸٫۵۲۸ GB/sec و در A6X برابر ۱۷ GB/Sec است. یعنی تا مدت ها کوچکترین تاخیری در بارگزاری داده ها حتی در هنگام انجام بازی های سنگین با پردازنده A6X مشاهده نخواهید کرد زیرا نرخ سرعت و تبادل داده به CPU و GPU در A6X دو برابر A6 است.

applea6xpoly-annot2-899x1024

نتیجه گیری: پردازنده A6X یک تفاوت بسیار اساسی نسبت به نسل های گذشته و حتی هم نسلش یعنی A6 دارد. با آنکه معماری و ساختار هر دو پردازنده از ARMv7s است ولی بهبودهای A6X بسیار چشمگیر است. جدا از نوع قدرت و سرعت بیشتر A6X نسبت به پردازنده های مبتنی بر ARM این پردازنده بعد از عرضه iPad 4 از نظر کارایی و قدرت از دیگر پردازنده های موجود در زمان خودش برتری هایی بخصوص در بخش گرافیک داشت. در مورد عدم عرضه در iPhone 5 دلایل مختلفی از قبیل تغییر بورد در iPhone 5 ٬ افزایش اندازه پردازنده ٬ استفاده بیشتر از شارژ باتری دستگاه و حتی نگه داشتن برگ برنده ای برای نسل بعدی iPhone با تغییر اساسی در پردازش وجود دارد.
در مورد نگه داشتن برگ برنده‌ای برای نسل بعدی iPhone به این مورد می توان اشاره کرد که در حال حاضر معماری جدید ARMv8 تعریف شده است که برپایه ۶۴ بیت است و این یعنی امکان تولید پردازنده‌هایی با قدرت پردازشی بسیار بالا که حتی می توان از این معماری برای تولید پردازنده هایی برای کامپیوترها استفاده کرد. به هر حال باید منتظر ماند و دید اپل در مورد پردازنده ها به چه سمتی خواهد رفت آیا راه برای تغییر پردازنده های مک‌ها و یکپارچگی بین iOS و OS X باز خواهد شد؟

GLBenchmark

عرفان خاکی بازدید : 222 دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

امروز در این مطلب قصد دارم شما کاربران سیبستان را با کانسپت جدیدی برای iOS 7 که چند روز پیش منتشر شد اشنا کنم و باهم به بررسی‌ این کانسپت بپردازیم.

xslide-1-638-008-500px-narenji-ir.jpg.pagespeed.ic.4r0mmimf5j

 

در این طرح شما شاهد طراحی فلت و رابط کاربری بسیار مسطح هستید و در اینجا نمایی از lock screen جدید را مشاهده می‌کنید.

iOS-7-concept-Simply-Zesty-Lock-screen

ایکون‌های جدید

iOS-7-concept-Simply-Zesty-App-icons

 

قسمت جدیدی به نام Widget Center

Widget-Centre

نمایی ازاپلیکیشن Music جدید

Music Application

اپلیکیشن‌های Camera و Calendar  جدید

Camera and Calendar

و Siri جدید

iOS-7-concept-Simply-Zesty-Siri

 

این طرح بر اساس شایعاتی از طراحی مسطح و فلت جاناتان ایو برای iOS 7 ساخته شده است 

به هرحال چیز زیادی به کنفرانس WWDC و معرفی‌ iOS 7 نمانده است , نظر شما چیست؟ آیا این طرح را می‌پسندید؟ آیا فکر می‌کنید iOS جدید واقعا اینجوری خواهد بود؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

عرفان خاکی بازدید : 572 دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

cydia-apps

اگر از علاقه مندان به دستگاه های iOS ای مثل آی فون٬ آی پد و یا آی پادتاچ هستید حتما واژه جیلبریک به گوشتان خورده . واژه ای که به مفهوم آزادی و رفع محدودیت ها در دنیا و به مفهوم Piracy (نصب برنامه‌ها بدون پرداخت هزینه آنها) در ایران است.

کلی تحقیق کردم و این پست رو براتون آماده کردم امیدوارم لذت ببرید.

جیلبریک پایان محدودیت‌هایی است که به درست و یا به غلط اپل آن را برای کاربرانش اعمال کرده است.
جیلبریک با فراهم کردن دسترسی به فایل های سیستمی و برداشتن محدودیت ها این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند با استفاده از برنامه ای به نام Cydia حتی به نصب برنامه ها و توییک هایی بپردازند که از نظر اپل جایی در اپ استور ندارند.

Cydia حتی از App Store هم از نظر سن و سال ۵ ماه بزرگ تر است در اوایل کسی آن را جدی نمی گرفت ولی شخصیت کاریزماتیک و دانش خالقش باعث شد تا انجمنی به نام انجمن جیلبریک به رهبری خالق Cydia شکل بگیرد. انجمنی که اعضای آن را یاغی های خوره کامپیوتر تشکیل می دهند.

آن‌ها به دنبال پایگاهی بودند که میتینگ های برنامه نویسی و شکستن محدودیت ها را در آنجا برگزار کنند٬ جایی که ابراز وجود کرده و توانایی های خود و توانایی های دستگاه و سیستم عامل iOS را معرفی و حتی به رخ توسعه دهنده اصلی یعنی اپل بکشند و این محل و پلتفورمی که این امکان را برای آن‌ها فراهم می کرد جایی نبود جز Cydia.

Cydia محلی شد برای یاغی ها و خوره های کامپیوتر٬ قانون شکنانی که تنها به دنبال یک چیز بودند٬ آزادی و دیگر هیچ.

Cydia تنها یک اپ استور برای دستگاه های جیلبریک شده نیست بلکه به قلب تپنده جیلبریک و انجمن جیلبریکرها تبدیل شده است. جیلبریک با Cydia مفهوم پیدا می کند. همه جیلبریک را با آیکن زیبای Cydia می شناسند آیکنی که اگر روی هر دستگاه iOS ای باشد یک مفهوم را می رساند و آن این است ”درورد بر آزادی”.

در این پست به معرفی مردی می پردازم که خالق سیدیا است٬ مردی از تبار رهبران بدون مرز٬ مردی از تبار آزادی خواهان٬ مردی از تبار افرادی که به دانش و آزادی بیش از ثروت بها می دهند چیزی که در این روزهای ایران برای ما کمی گنگ و بی منطق به نظر می رسد. موردی که اکثر ما به این فکر می کنیم که اگر ما جای او بودیم چه مقدار پول می توانستیم از آن به جیب بزنیم٬ او پولی به جیب نزد ولی محلی را مهیا کرد تا افراد زیادی از طریق آن به ثروت و شهرت برسند٬ محلی را آماده کرد تا یاغی ها آن را خانه امن خود برای شکوفایی و خلاقیت بدانند.

Screen Shot 1392-02-22 at 12.10.44 AM

او را Jay Freeman می نامند Free Man که واقعا برازنده اوست. Saurik هم نام مستعار اوست.
Jay از دولوپرها و هکرهای کلاه سفید مشهور در جهان است و جزو افرادی است که تنها دغدغه‌هایشان توسعه نرم افزارها در فضایی کاملا آزاد است.
او در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ از دانشجویان دکترا در دانشگاه California,Santa Barnara بوده است پس با فردی با شخصیت کوچک و ماجراجو روبرو نیستید بلکه با خبره ای مواجه هستید که خوب می داند چه می کند.

Screen Shot 1392-02-22 at 12.11.08 AM

خودش در این رابطه می گوید:

من همیشه به محلی برای معرفی اپ ها علاقه و اعتقاد داشتم٬ زمانی به این موضوع فکر کردم و آن را عملی کردم که اپل هنوز App Store را معرفی نکرده بود بعد از معرفی App Store اپل محدودیت هایی را ایجاد کرد٬ آن‌ها اپ هایی را که با منافعشان یکی نباشد نمی پسندند ما در Cydia محلی را برای اینگونه اپ ها فراهم می کنیم. برنامه هایی مثل iFile که اجازه دسترسی به فایل های سیستمی iOS را فراهم می کند و یا یک دانلود منیجر برای سافاری و حتی یک شبیه ساز بازی٬ این ها و صدها برنامه مشابه آن‌ها٬ برنامه هایی هستند که من آن‌ها را قدرت Cydia می دانم. برنامه هایی که از چشم ها پنهان هستند و از نظر اپل جایی در App Store ندارند.

Suarik (خلق Cydia) محلی را آماده کرد که به واسطه جیلبریک٬ حاوی برنامه ها و توییک هایی است که تنها گوشه‌ای از پتانسیل سیستم عامل قدرتمند و محبوب iOS را نمایان می سازد که بطور معمول شاهد آن نیستیم.

cydia

او از خاطره اش در مورد چگونگی تولد Cydia می گوید:

زمانیکه اولین iPhone را دیدم زیاد مجذوب آن نشدم. iPhone اسمارت فون جدیدی بود که با یک قیمت واقعا شوک آور یعنی ۶۰۰ دلار روانه بازار شده بود. در نگاه اول پتانسیل خوب و چیز شگفت آوری در آن نمی دیدم تا اینکه یکی از دوستانم اطلاعاتی در مورد جیلبریک و قابلیت هایی که جیلبریک برای دسترسی و ایجاد تغییرات در iOS فراهم می کند را برایم توضیح داد. اینجا بود که نظرم به این اسمارت فون و بخصوص جیلبریک جلب شد بدین ترتیب تلاش من برای پیدا کردن راهی برای ایجاد تغییرات دلخواه و اجرای برنامه های دیگر روی آن آغاز شد.

بعد از ماه‌ها تلاش برنامه ای به نام Cydia برای آن نوشتم که در ۲۸ فوریه ۲۰۰۸ منتشر شد. برنامه ای که به کاربران امکان دانلود و نصب اپ های قدرتمند که توسط دولوپرها برای iPhone نوشته شده بود را می داد. این تاریخ دقیقا ۵ ماه قبل از آن بود که اپل App Store را برای استفاده عموم آماده کند و تقریبا یک هفته قبل از آن بود که اپل App Store را برای اولین بار معرفی کند.

Cydia به پلتفورمی تبدیل شد که پایه گذار عرضه اپلیکیشن ها و توییک های قدرتمندی شد که جایی در App Store اپل نداشتند. بعد از این ماجراها بود که اپل قدرت و تجارتش را در خطر دید. فردی زودتر از آن‌ها محلی برای قرار دادن اپلیکیشن ها و توییک ها آماده کرده بود پس باید با او مقابله می شد.

jey

در همین رابطه اپل سعی در پوشاندن حفره هایی کرد که هکرها از آن‌ها برای جیلبریک و تولید و نصب اپلیکیشن و توییک استفاده می کردند و بدین ترتیب کار برای انجمن جیلبریکرها که با ورود Suarik رهبری قدرتمند و باهوش که باعث جذب افراد بسیاری به این انجمن شده بود٬ سخت تر و سخت تر شد. اما با این حال همچنان جیلبریک و Cydia بین بسیاری از کاربران دستگاه‌های iOS محبوب  هستند. بیش از ۲۲ میلیون کاربر فعال در Cydia گواه این موضوع است.

امیدوارم خوشتون اومده باشه.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا به ای او ای 7 آپدیت می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 18
  • بازدید کلی : 956