loading...
سیبستان|سایتی مخصوص کاربران اپل
عرفان خاکی بازدید : 6 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (1)

همانطور که میدانید iOS 7 بتا ۱ برای برنامه نویسان منتشر شده است و برنامه نویسان مختلف تست‌های خود را بر روی آن شروع کرده اند،pod2g را که به خاطر دارید؟ هکر معروف iOS که نقش بسیاری در جیلبریک iOS 6 و عرضه evasi0n داشت. حالا او تست‌های خود را بر روی iOS 7 انجام داده است و می‌گوید:

iOS 7 بدترین حرکت اپل بعد از سالها است و من تصمیم به مهاجرت به آندروید را دارم!!!!

به گفته او:

iOS 7 پر از باگ است و عمر باتری خیلی‌ کوتاه است

او طراحی iOS 7 را اینگونه توصیف می‌کند:

طراحی هم وحشتناک است هیچ قابلیت بزرگی‌ و هیچ تغییری ندارد هیچ انقلابی هم صورت نگرفته است و  مانند نقاشی بچه‌هاست!!!

همچنین گفته است من از اپل کاملا ناامید شده ام

با این حرفها اگر pod2g اگر جامعه جیلبریک را ترک کند جامعه جیلبریک به خطر بزرگی‌ خواهد افتاد و ممکن است حتی به بن‌بست برسد. اپل باید زودتر چاره‌ای بیندیشد و به فکر فیکس کردن باگ‌ها و مقداری تغییرات در طراحی باشد اگر اوضاع اینطور پیش برود شاهد خداحافظی یکی‌ از بزرگترین هکر‌های iOS از جامعه جیلبریک و iOS خواهیم بود!!!!!! و اگر اینطور شود به احتمال قوی شاید دیگر شاهد جیلبریک نباشیم 

image1

ولی به نظر من چون ای او اس 7 تغییرات زیادی کرده طبیعتا دارای باگ هست فکر می کنم در نسخه های بتا های بعدی و نسخه ی اصلی تمامی مشکلات رفع شوند.

عرفان خاکی بازدید : 11 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

پیشتر از طرف اپل اعلام شده است که اگر به iOS 7 دستگاه هایتان را بروزرسانی نمایید دیگر راهی برای دانگرید آن وجود ندارد. در اینجا راهنمایی برای دانگرید از iOS 7 برای شما وجود دارد که توسط آن تنها می توانید به آخرین نسخه از iOS 6 دانگرید نمایید.

سیبستان فعلا بروزرسانی به این نسخه از iOS 7 بتا را برای کاربران معمولی پیشنهاد نمی کند و این راهکاری است برای کسانی که از ریختن iOS 7 به هر دلیلی پشیمان شده اند و می خواهند دوباره iOS 6 خود را داشته باشند.

برای دیدن کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

عرفان خاکی بازدید : 16 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

1

اپل iOS 7 را معرفی کرد. جدید ترین ورژن سیستم عاملی که آی فون ها و آی پد ها با آن کار می کنند. در ادامه با برخی از مهم ترین قابلیت های آن که در WWDC 2013 روی آن‌ها تاکید شد بیشتر آشنا خواهید شد.

اپل اخیرا سیستم عامل آی فون ها و آی پد ها را به کلی تغییر داده. این شرکت روز دوشنبه و در WWDC  ، از iOS 7 رونمایی کرد. در این نسخه تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبل به وجود آمده است.

این نسخه از سیستم عامل iOS تحت نظر جانی ایو ، طراحی شده است. به گونه ای که صاف تر و نرم تر شده و اسکیومورفیسم، از آن حذف شده است. با این تغییرات، محیط آن مدرن تر و متفاوت تر از همه iOS های قبلی شده.

برای دیدن کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

عرفان خاکی بازدید : 13 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

در این پست به بررسی تغییرات گرافیکی در iOS 7  پرداخته می شود.
چه شد که کار طراحی iOS 7 به اینجا کشید که به یکباره تمامی طراحی‌های قبلی به سطل زباله منتقل شدند؟

در زمان مدیریت استیو جابز همه چیز حول یک نفر بود و آن هم شخص استیو جابز.
از طراحی گرفته٬ تا پیاده سازی٬ از برنامه نویسی و کارهای فنی گرفته تا استراتژی های فروش و عرضه٬ همه و همه تصمیم گیرنده آخر شخص استیو جابز بود. در زمان مدیریت او٬ تیم ها پروژه های خود را به استیو جابز نشان می دادند و ممکن بود با دو پاسخ مواجه شوند: ۱- این دیگه چه آشغالیه یا ۲- من از این بهتر می خوام

هیچ وقت پاسخ آره خودشه! از او شنیده نشد لااقل این اواخر که اصلا اینگونه نبود.

برای دیدن کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

عرفان خاکی بازدید : 12 چهارشنبه 15 خرداد 1392 نظرات (0)

اپل نسخه ۱۰٫۸٫۴ که چهارمین آپدیت برای Mountain Lion است را منتشر کرد.
از ویژگی‌های برجسته این آپدیت به بهبودهایی در برقراری ارتباط وای فای و نیز بهبودهایی در سازگاری برنامه Microsoft Exchange با برنامه پیش فرض Calendar و نیز بهبودهایی در استفاده از ویژگی VoiceOver در فایل‌های PDF می‌توان اشاره کرد. همچنین یا آپدیت به این نسخه مرورگر سافاری ۶٫۰٫۵ را در اختیار خواهید داشت.

نسخه Combo این آپدیت را از لینک زیر با حجم ۸۱۰ مگابایت می توانید تهیه کنید.
http://support.apple.com/downloads/DL1658/en_US/OSXUpd10.8.4.dmg

همچنین در صورت علاقه می توانید از طریق کلیک بر روی لوگوی اپل در نوار منو و سپس انتخاب Software Update به این آپدیت اقدام کنید. در این روش دانلود از طریق برنامه App Store صورت خواهد گرفت.

1

عرفان خاکی بازدید : 13 چهارشنبه 15 خرداد 1392 نظرات (0)

هر روزی که به برگزاری WWDC 2013 در روزهای ۲۰ تا ۲۴ خرداد ۹۲ نزدیک می‌شویم به هیجانات نسبت به دیدن نسخه جدید iOS این بار با مدیریت مرد خوش ذوق اپل یعنی Jonathan Ive افزوده میشه.

WWDC2013

هر روز شایعات زیادی در مورد تغییرات در طراحی و محیط کاربری iOS و حتی تغییرات داخل محیط برنامه های پیش فرض iOS منتشر میشه ولی تا زمان کنفرانس٬ هیچ چیز مشخص نیست.

ios 6_7

ولی در این بین اخبار و اطلاعاتی هم در مورد جیلبریک نسخه iOS بعدی و امیدهایی برای جیلبریک نسخه بعدی وجود دارد.
در ماه های گدشته جیلبریکرهای معروف یعنی گروه evad3rs و هکر معروف P0sixninja از در اختیار داشتن حفره های لازم و منتشر نشده خبر داده بودند و امیدها برای جیلبریک iOS 7 بسیار زیاد است.

cydia

ولی مشکل اینجاست که رفته رفته کار برای جیلبریکرها سخت تر می شود. اپل از جیلبریک راضی نیست و دائما حفره‌های امنیتی را می بندد و حتی سعی کرده این موضوع را به سنا و تصویب قانونی برعلیه جلبریک بکشد.

apple
با معرفی هر نسخه از iOS ، حفره های موجود در آنرا رفع می کند تا کار جیلبریک سخت تر شود. برای نمونه برای انجمن جیلبریکرها حدود ۵ ماه طول کشید تا بتوانند iOS6 را هک کنند و همین موضوع آینده جیلبریک و اینکه سرانجام جیلبریک به کجا خواهید کشید را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

suarik

Saurik خالق سدیا در این مورد و در مورد آینده Cydia صحبت هایی داشته است که در این پست خواهید خواند:

هر بار که نسخه ای جدید از iOS ارائه می شود، همه چیز در آن تغییر می کند و باعث تلف شدن هفته ها زمان برای بررسی می شود.
با وجود سختی ها، جیلبریک محبوبیت زیادی دارد. آخرین جیلبریک میلیون ها دانلود داشت. هر ماه بیش از ۲۲ میلیون جیلبریک.
Evasi0n که یک نرم افزار محبوب برای جیلبریک کردن دستگاه‌های iOS است ، امسال رکورد شکست و در ۴ روز اول ۷ میلیون بار دانلود شد. ولی کار رفته رفته سخت تر می شود. تا حفره دیگری در iOS پیدا نکنیم، سیدیا ضرر می کند. امیدوارم تا پیدا کردن جیلبریک بعدی، در آمد سیدیا به صفر نرسد.
سیدیا منبع در آمدی برای هزاران برنامه نویس است که برنامه های خود را در آن به فروش می رسانند. برای مصرف کننده هایی هم که اپلیکیشن های موجود در آن را می خرند، این بازار از اهمیت زیادی برخوردار است.
جبلبریک درها را برای بسیاری از نوآوری ها می‌گشاید در حالی که برای اپل مدت ها طول کشید تا بتواند کار های انجام شده در سیدیا را انجام دهد. حتی همین حالا هم سیدیا قابلیت هایی دارد که در iOS وجود ندارد.
بسیار ناامید کننده است که نرم‌افزارهای موجود در سیدیا اجازه انتشار در اپ استور را ندارند در حالی که این اپ ها امکانات دستگاه های اپل را افزایش می دهند. سیدیا به کاربران آی فون و آی پد این اجازه را می دهد که آزادانه از دستگاه خود استفاده کنند و همچنین برای تولید کنندگان چنین نرم افزارهایی هم منبع در آمدی به وجود بیاید. اپل در مورد این اپلیکیشن ها سخت گیری بیش از حدی اعمال می کند در حالی که اندروید و ویندوز فون چنین نمی کنند.
ما از اپل در مورد موضعش در مقابل جیلبریک سوال کردیم ولی جوابی دریافت نشد.
با وجود همه این مشکلات و نبود آینده‌ای مشخص٬ سیدیا پروژه افسرده کننده ای است. من می بینم که زندگی چندین نفر را تحت تاثیر قرار داده ام ، ولی با این حال می دانم که برای فردا تضمینی وجود ندارد و امکان دارد که همه این ها ارزش خود را از دست بدهند.

main

ما که امیدواریم اینگونه نباشد و یا اینکه اپل رویکردی انعطاف پذیرتر در این مورد اتخاذ کند ولی شاید هم سرانجام اپل بتواند سیستم عاملی غیر قابل نفوذ طراحی کند و به کار سیدیا و بسیاری دیگر از برنامه نویسان خلاق پایان بخشد و یا آنقدر عرصه را تنگ تر کند که اعضای انجمن جیلبریکرها انگیزه خود را در این مورد از دست دهند.
لازم است این نکته را هم اضافه کنم که سال هاست که عملیات یافتن حفره‌های منجر به جیلبریک در اختیار افراد محدودی بوده و Pod2g و P0sixninja دو فرد کلیدی تمامی این معماها هستند و اگر روزی از انجمن بنا به هر دلیل جدا شوند بدلیل فقدان افراد متبحر در این عرصه٬ پروژه عرضه جیلبریک کنسل و یا بسیار طولانی و خسته کننده خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آینده جیلبریک را چگونه می دانید؟

من که خیلی ناراحت شدم.خدا کنه این طوری نشه و سیدیا فعال باشه.

عرفان خاکی

 

عرفان خاکی بازدید : 398 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

سلام
چند ماه است که کاربرانِ داخل ایران برای دسترسی به App Store و iTunes Store با مشکلات جدی تری مواجه شده اند. این محدودیت ها که نه به واسطه ی ف**ی**لترین**گ، بلکه از سوی اپل وضع شده اند، نگرانی هایی را ایجاد کرده اند. بسیاری از روش های گذشته دیگر قابل استفاده نیستند. حتی ارتباطاتی که پیش از این برقرار می شد٬ امنیت و اعتبار لازم را نداشت.

ما (تیم سیبستان) تحقیقاتی در این زمینه انجام داده ایم تا بتوانیم راه حلی پایدار و همیشگی (البته تا زمانیکه دسترسی آزاد به اینترنت قطع نشده باشد) برای این موضوع پیدا کنیم. راه حلی که بتواند برقراری بسیار آسان و سریع به App Store و iTunes Store را برای کاربران داخل ایران فراهم کند.

اما راه حل ما چیست؟
ما توانسته ایم سیستمی را پیاده سازی کنیم که کاربران بدون نیاز به اتصال به وی np و یا پروK30، و فقط با نصب گواهینامه دیجیتالی که ما در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت٬ بتوانند در آیفون، آیپد، ویندوز و یا مک از App Store و iTunes Store استفاده کنند.

این سرویس همانند سرویس های Vپی ان و Proکسی که برای عبور از ف***یلتر*//**ینگ می شناسید نیست و با آن امکان باز کردن سایت‌های فیلتر شده مثل فیس بوک و … را ندارید. بلکه از این طریق تنها برای اتصال به اپ استور و آی تیونز استور و همچنین مک اپ استور می توانید استفاده کنید. سرویس هایی که اپل ناجوانمردانه از کاربران بی شمارِ خود در ایران دریغ می کند.

تست های اولیه این سرویس  با کمک داوطلبینی از مخاطبین سیبستان با موفقیت انجام شده است. در روزهای آینده منتظر اخبار دیگری از سیبستان در این مورد باشید.

سعی خواهیم کرد این مشکل را برای کاربران ایرانی یک بار برای همیشه حل کنیم.

همچنین باید از تمامی اعضای تیم تشکر کنم که حدود 2 ماه تلاش بی وقفه برای این کار سپری کردند.

اعضا و داوطلبان به مدت 2 ماه از این برنامه استفاده ی نا محدود و رایگان خواهند داشت.

عرفان خاکی بازدید : 232 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

هر چند وقت یکبار می شنوید که دوربین آی فون یک دوربین بسیار عالی است. در واقع٬ آنقدر معروف شده است که یک ژانر عکاسی با نام iPhoneography برای آن درست شده است. عکاسان آی فون نه تنها از دوربین و لنز آی فون برای گرفتن تصاویر استفاده می کنند٬ بلکه از برنامه های بسیار آن بای ویرایش٬ بهبود و نمایش کارهایشان بهره می برند. برنامه های عالی بسیاری وجود دارد که ممکن است برای کسانی که با آنها آشنایی نداشته باشند گیج کنند باشد. بنابراین در زیر لیستی از بهترین های آنها را می بینید.

KitCam

kitcam

اولین برنامه ای که به شما معرفی می کنیم ابزاری بسیار عالی برای گرفتن تصاویر است. توسط این برنامه می توانید exposure ٬ white balance ٬ لنز و فیلم خود را حتی قبل از گرفتن عکس تنظیم نمایید. در این برنامه همچنین ابزارهایی برای راحتی کار نظیر تایمر و غیره وجود دارد. علاوه براین می توانید هیستوگرام تصاویر خود را دیده و تنظیمات level ٬ brightness ٬ contrast و saturation را بر روی آنها انجام دهید. اگر به دنبال آن هستید که کنترل خوبی بر روی تصاویرتان داشته باشید مطمئنا KitCam برنامه شما خواهد بود.

قیمت : ۰.۹۹ دلار

برنامه مشابه :

Camera+ با قیمت ۰.۹۹ دلار

Photoforge2

photoforge2

برنامه KitCam گزینه های ویرایش تصویر بسیار خوبی را ارائه داده است٬ اما اگر به دنبال گزینه های بیشتری هستید برنامه Photoforge2 یکی از بهترین هاست که گزینه های پیشرفته ای دارد. یکی از این گزینه های پیشرفته قابلیت استفاده از چندین لایه و ماسک و انجام تنظیمات پیشرفته شامل curve ٬ level ٬ color balance ٬ channel mixer ٬ white balance ٬ noise reduction و بیشتر است. همچنین می توانید در این برنامه از بیش از ۲۵ فیلتر و FX استفاده کرده و لنزها٬ فبلترها و texture ها را با هم ترکیب نمایید.

قیمت : ۳.۹۹ دلار

برنامه مشابه :

Snapseed رایگان

iPhoto با قیمت ۴.۹۹ دلار

VSCO CAM

vsco

کنترل های پیچیده و پیشرفته بسیار خوب هستند اما گاهی اوقات شما احتیاج به ابزارهای سریع و ساده و عالی دارید. این دقیقا چیزی که VSCO CAM ارائه داده است. این برنامه ارزشمند طراحی بسیار خوبی داشته و گزینه های پردازشی اش بسیار مینیمال هستند. این گزینه های بسیار متنوع بوده و تمامی ابزارهای پایه ای در آن وجود دارند. VSCO CAM ابزاری بسیار عالی است که می توانید در لیست برنامه های ویرایشگرتان داشته باشید.

قیمت : ۰.۹۹ دلار

Facetune

facetune

اگر تصاویر پرتره نیز با آی فون تان می گیرید٬ Facetune می تواند برنامه شما باشد تا توسط آن لکه های صورت را برداشته ٬ پوست را صاف کرده٬ چشم ها را بهبود داده و حتی شکل آنها را تغییر دهید. جدا این برنامه بسیار عالی است و کاملا مناسب گرفتن تصاویر پرتره در آی فون می باشد.

قیمت : ۱.۹۹ دلار

Fuzel Pro

fuzel

کلاژها یا استوری بردها بهترین راه برای نشان دادن چندین تصویر در یک تصویر می باشد. این ابزارها برای گفتن یک داستان با تصاویرتان بسیار عالی هستند. App Store پر شده است از برنامه هایی که کار کلاژ را انجام می دهند٬ اما برنامه ای که برای همیشه از آن استفاده خواهید کرد Fuzel Pro است. این برنامه طراحی هنرمندانه ای داشته و اضافه کردن تصاویر در آن سریع و آسان است و به شما کنترل آن را می دهد که طرح بندی کلاژها را تغییر دهید.

قیمت : ۱.۹۹ دلار

برنامه مشابه :

Diptic با قیمت ۰.۹۹ دلار

Photolettering

photolettering

پس از ویرایش تصاویرتان با برنامه های ویرایشگر ممکن است فکر کنید که این تصویر می تواند یک پستر عالی٬ یک نشانه و یا یک پیغام تصویری باشد. توسط برنامه Photolettering می توانید این کار را با فونت های شناخته شده در جهان انجام دهید. این برنامه رایگان بوده و با چند فونت پایه ای ارائه می شود و باقی فونت ها را می توانید از داخل برنامه خریداری نمایید. اگر به دنبال آن هستید که عکس های خود را به پستر تبدیل کنید این برنامه مطمئنا به دردتان خواهد خورد.

قیمت : رایگان

برنامه مشابه :

Over رایگان

Instagram

instagram

فکر نکنم بشود متنی در مورد برنامه های عکاسی نوشت و از Instagram نامی نبرد. با اینکه خیلی چیزها در Instagram وجود دارد که ترجیح می دهید تغییر کنند ( به ویژه تصاویر مربعی اجباری ) نمی توانیم از کارآیی آن برای به اشتراک گذاری تصاویر چشم پوشی کنیم. بله درست است که این برنامه این روزها پر شده است از تصاویر حیوانات خانگی٬ کودکان و بشقاب های غذا٬ اما هنوز هم تصاویر شگفت انگیز بسیار زیادی در آن می توان پیدا کرد.

قیمت : رایگان

برنامه مشابه :

Flickr رایگان

برنامه مورد علاقه شما برای عکاسی با آی فون چیست ؟ 

اگر فکر می کنید برنامه ی بسیار خوبی هست که ما در اینجا فراموش کرده ایم که بگوییم می توانید آن را همینجا برای ما و دیگر خوانندگان سیبستان به اشتراک بگذارید.

 مسابقه عکاسی را از یاد نبرید !

حالا که با این همه برنامه مختلف آشنا شدید می توانید آی فون خود را بردارید و برای شرکت در مسابقه عکاسی سیبستان بهترین تصاویری که می توانید را برای ما بفرستید. 

راستی در instagram هم هستیم می تونید ما را با نام erfankhaki در لیست دوستان خود قرار دهید.

برای شرکت در مسابقه ی ما به لینک زیر مراجعه منید.

http://sibstan.ir/page/akkasi

عرفان خاکی بازدید : 274 سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

بیل گیتس، مؤسس و مدیر سابق مایکروسافت، در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه CBS News، هنگامی که صحبت به استیو جابز رسید، احساساتی شد و اشک در چشمانش حلقه زد.

او و من با هم بزرگ شدیم. اختلاف سنی ما شش ماه بیشتر نیست و هر کدام با خوش بینی کودکانمان، کمپانی های بزرگی ساختیم. ما تقریبا به همه ی آرزوهای خودمان در مورد یادگیری چیزهای جدید و ساختن محصولات رسیدیم.

با اینکه بیل و استیو رقیب بودند اما همیشه برای یکدیگر احترام قائل می شدند و با هم ارتباط داشتند. حتی وقتی که جابز به سختی مریض بود.

Steve-Jobs-and-Bill-Gates

آخرین باری که استیو را دیدم، با اینکه حالش چندان خوب نبود، اما در مورد همه چیز حرف زدیم… طرح های قایق تفریحی اش را نشانم داد و در مورد این صحبت کردیم که چرا نتوانستیم با استفاده از تکنولوژی، آموزش را آنگونه که باید و شاید متحول کنیم.

وقتی مجری برنامه از بیل گیتس پرسید استیو جابز چه چیزی داشت که وی نداشت و آرزوی آن را می کرد، پاسخ داد:

ذوق طراحی. او با دانش نسبتا کمی که از مهندسی داشت به همه نشان داد که طراحیِ درست می تواند محصولات بی نظیری را خلق کند. مثلا ما در مایکروسافت سالها زودتر از اپل تبلت ساختیم، اما آی پدِ استیو با ترکیب بهتر و طراحی مناسب تر، فروش بیشتری داشت. او واقعا در برندسازی و بازاریابی -به معنای مثبت آن- بی نظیر بود

عرفان خاکی بازدید : 226 دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

در آی‌پد نسل چهارم اپل از پردازنده A6X روی این دستگاه استفاده کرد. این در حالی بود که تنها چند ماه قبل از آن اپل از پردازنده A6 اش بر روی iPhone 5 استفاده کرد (پردازنده ای که نسل جدیدی از پردازنده های مبتنی بر ARM برای پردازنده‌های اپل بود). آیا تغییر پردازنده تنها یک ترفند تجاری است که اپل از آن استفاده می کند و یا اینکه تفاوت های فاحشی در این پردازنده ها و تاثیراتش بر روی دستگاه‌ها وجود دارد؟ و چرا اپل از این پردازنده در iPhone 5 استفاده نکرد؟ این پست می خواهد به این دو پرسش اساسی پاسخ دهد ;)

هر دو پردازنده A6 و A6X از پردازنده های بر پایه ARMv7s هستند ولی پردازنده A6X نسخه اصلاح شده پردازنده A6 است. اما تفاوت‌های اصلی این دو پردازنده در چیست؟

قبل از هر چیز میزان فرکانس پردازنده در A6X بالاتر از A6 است. A6X دارای فرکانس ۱٫۴ GHz و A6 دارای فرکانس ۱٫۳ GHz است. اما فرکانس چه تاثیری بر پردازش دارد بطور خلاصه این سوال پیش می آید که آیا این تغییر فرکانس تغییر چشمگیری در پردازش ها دارد؟

مسلما هرچه فرکانس یک پردازنده بالاتر باشد بسته به نوع معماری پردازنده تاثیر چشمگیری را در سرعت پردازش و نیز قدرت پردازنده مشاهده خواهید کرد. پس به طور مسلم پردازنده A6X قدرت پردازشی سریعتر نسبت به A6 دارد ولی این موضوع می بایست در Benchmark ها مشخص شود زیرا کاملا به نوع اپلیکیشن و تقاضاهایی که به پردازنده ارسال می شود بستگی دارد. به نوعی شاید این سرعت پردازش را در تقاضاهای کم بین هر دو پردازنده A6 و A6X ٬ شاهد نباشید ولی در تقاضای زیادی که به پردازنده ارسال می شود تفاوت عمده ای را در سرعت پردازش در A6X شاهد خواهید بود.

board-side

جدا از فرکانس بالاتر پردازنده A6X نسبت به A6 قدرت و تفاوت اصلی این دو پردازنده در GPU (قدرت پردازنده گرافیکی) است.

GPU پردازنده A6 از نوع PowerVR SGX543MP3 (tri-core) @ 250 MHz است و GPU در پردازنده A6X از نوع PowerVR SGX554MP4 (quad-core) @ 280 MHz .
تفاوت اصلی را دراینجا مشاهده خواهید کرد در سه هسته بودن GPU در A6 و چهار هسته بودن GPU در A6X. این یعنی قدرت فوق العاده ای را در پردازش های گرافیکی در A6X شاهد خواهید بود.

هر دو پردازنده A6 و A6X در کنار یکدیگر. پردازنده A6 دارای سه هسته GPU و پردازنده A6X دارای چهار هسته GPU است.

هر دو پردازنده A6 و A6X در کنار یکدیگر. پردازنده A6 دارای سه هسته GPU و پردازنده A6X دارای چهار هسته GPU است.

 

اضافه کردن هسته گرافیکی بیشتر موجب بیشتر شدن سایز A6X نسبت به A6 شده است.

Screen Shot 2013-05-13 at 4.13.23 PM

جدا از تفاوت در تعداد هسته های GPU تفاوت عمده دیگری را در تکنولوژی حافظه در هر دوی این پردازنده ها مشاهده خواهید کرد.
هر دو پردازنده از تکنولوژی ۳۲bit 533 MHz LPDDR2-1066 استفاده می کنند با این تفاوت که کانال حافظه پشتیبانی شونده در پردازنده در A6 از نوع Dual-Channel و در A6X از نوع Quad-Channel است بدین ترتیب نرخ تبادل داده در A6 برابر ۸٫۵۲۸ GB/sec و در A6X برابر ۱۷ GB/Sec است. یعنی تا مدت ها کوچکترین تاخیری در بارگزاری داده ها حتی در هنگام انجام بازی های سنگین با پردازنده A6X مشاهده نخواهید کرد زیرا نرخ سرعت و تبادل داده به CPU و GPU در A6X دو برابر A6 است.

applea6xpoly-annot2-899x1024

نتیجه گیری: پردازنده A6X یک تفاوت بسیار اساسی نسبت به نسل های گذشته و حتی هم نسلش یعنی A6 دارد. با آنکه معماری و ساختار هر دو پردازنده از ARMv7s است ولی بهبودهای A6X بسیار چشمگیر است. جدا از نوع قدرت و سرعت بیشتر A6X نسبت به پردازنده های مبتنی بر ARM این پردازنده بعد از عرضه iPad 4 از نظر کارایی و قدرت از دیگر پردازنده های موجود در زمان خودش برتری هایی بخصوص در بخش گرافیک داشت. در مورد عدم عرضه در iPhone 5 دلایل مختلفی از قبیل تغییر بورد در iPhone 5 ٬ افزایش اندازه پردازنده ٬ استفاده بیشتر از شارژ باتری دستگاه و حتی نگه داشتن برگ برنده ای برای نسل بعدی iPhone با تغییر اساسی در پردازش وجود دارد.
در مورد نگه داشتن برگ برنده‌ای برای نسل بعدی iPhone به این مورد می توان اشاره کرد که در حال حاضر معماری جدید ARMv8 تعریف شده است که برپایه ۶۴ بیت است و این یعنی امکان تولید پردازنده‌هایی با قدرت پردازشی بسیار بالا که حتی می توان از این معماری برای تولید پردازنده هایی برای کامپیوترها استفاده کرد. به هر حال باید منتظر ماند و دید اپل در مورد پردازنده ها به چه سمتی خواهد رفت آیا راه برای تغییر پردازنده های مک‌ها و یکپارچگی بین iOS و OS X باز خواهد شد؟

GLBenchmark

عرفان خاکی بازدید : 222 دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

امروز در این مطلب قصد دارم شما کاربران سیبستان را با کانسپت جدیدی برای iOS 7 که چند روز پیش منتشر شد اشنا کنم و باهم به بررسی‌ این کانسپت بپردازیم.

xslide-1-638-008-500px-narenji-ir.jpg.pagespeed.ic.4r0mmimf5j

 

در این طرح شما شاهد طراحی فلت و رابط کاربری بسیار مسطح هستید و در اینجا نمایی از lock screen جدید را مشاهده می‌کنید.

iOS-7-concept-Simply-Zesty-Lock-screen

ایکون‌های جدید

iOS-7-concept-Simply-Zesty-App-icons

 

قسمت جدیدی به نام Widget Center

Widget-Centre

نمایی ازاپلیکیشن Music جدید

Music Application

اپلیکیشن‌های Camera و Calendar  جدید

Camera and Calendar

و Siri جدید

iOS-7-concept-Simply-Zesty-Siri

 

این طرح بر اساس شایعاتی از طراحی مسطح و فلت جاناتان ایو برای iOS 7 ساخته شده است 

به هرحال چیز زیادی به کنفرانس WWDC و معرفی‌ iOS 7 نمانده است , نظر شما چیست؟ آیا این طرح را می‌پسندید؟ آیا فکر می‌کنید iOS جدید واقعا اینجوری خواهد بود؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

عرفان خاکی بازدید : 572 دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

cydia-apps

اگر از علاقه مندان به دستگاه های iOS ای مثل آی فون٬ آی پد و یا آی پادتاچ هستید حتما واژه جیلبریک به گوشتان خورده . واژه ای که به مفهوم آزادی و رفع محدودیت ها در دنیا و به مفهوم Piracy (نصب برنامه‌ها بدون پرداخت هزینه آنها) در ایران است.

کلی تحقیق کردم و این پست رو براتون آماده کردم امیدوارم لذت ببرید.

جیلبریک پایان محدودیت‌هایی است که به درست و یا به غلط اپل آن را برای کاربرانش اعمال کرده است.
جیلبریک با فراهم کردن دسترسی به فایل های سیستمی و برداشتن محدودیت ها این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند با استفاده از برنامه ای به نام Cydia حتی به نصب برنامه ها و توییک هایی بپردازند که از نظر اپل جایی در اپ استور ندارند.

Cydia حتی از App Store هم از نظر سن و سال ۵ ماه بزرگ تر است در اوایل کسی آن را جدی نمی گرفت ولی شخصیت کاریزماتیک و دانش خالقش باعث شد تا انجمنی به نام انجمن جیلبریک به رهبری خالق Cydia شکل بگیرد. انجمنی که اعضای آن را یاغی های خوره کامپیوتر تشکیل می دهند.

آن‌ها به دنبال پایگاهی بودند که میتینگ های برنامه نویسی و شکستن محدودیت ها را در آنجا برگزار کنند٬ جایی که ابراز وجود کرده و توانایی های خود و توانایی های دستگاه و سیستم عامل iOS را معرفی و حتی به رخ توسعه دهنده اصلی یعنی اپل بکشند و این محل و پلتفورمی که این امکان را برای آن‌ها فراهم می کرد جایی نبود جز Cydia.

Cydia محلی شد برای یاغی ها و خوره های کامپیوتر٬ قانون شکنانی که تنها به دنبال یک چیز بودند٬ آزادی و دیگر هیچ.

Cydia تنها یک اپ استور برای دستگاه های جیلبریک شده نیست بلکه به قلب تپنده جیلبریک و انجمن جیلبریکرها تبدیل شده است. جیلبریک با Cydia مفهوم پیدا می کند. همه جیلبریک را با آیکن زیبای Cydia می شناسند آیکنی که اگر روی هر دستگاه iOS ای باشد یک مفهوم را می رساند و آن این است ”درورد بر آزادی”.

در این پست به معرفی مردی می پردازم که خالق سیدیا است٬ مردی از تبار رهبران بدون مرز٬ مردی از تبار آزادی خواهان٬ مردی از تبار افرادی که به دانش و آزادی بیش از ثروت بها می دهند چیزی که در این روزهای ایران برای ما کمی گنگ و بی منطق به نظر می رسد. موردی که اکثر ما به این فکر می کنیم که اگر ما جای او بودیم چه مقدار پول می توانستیم از آن به جیب بزنیم٬ او پولی به جیب نزد ولی محلی را مهیا کرد تا افراد زیادی از طریق آن به ثروت و شهرت برسند٬ محلی را آماده کرد تا یاغی ها آن را خانه امن خود برای شکوفایی و خلاقیت بدانند.

Screen Shot 1392-02-22 at 12.10.44 AM

او را Jay Freeman می نامند Free Man که واقعا برازنده اوست. Saurik هم نام مستعار اوست.
Jay از دولوپرها و هکرهای کلاه سفید مشهور در جهان است و جزو افرادی است که تنها دغدغه‌هایشان توسعه نرم افزارها در فضایی کاملا آزاد است.
او در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ از دانشجویان دکترا در دانشگاه California,Santa Barnara بوده است پس با فردی با شخصیت کوچک و ماجراجو روبرو نیستید بلکه با خبره ای مواجه هستید که خوب می داند چه می کند.

Screen Shot 1392-02-22 at 12.11.08 AM

خودش در این رابطه می گوید:

من همیشه به محلی برای معرفی اپ ها علاقه و اعتقاد داشتم٬ زمانی به این موضوع فکر کردم و آن را عملی کردم که اپل هنوز App Store را معرفی نکرده بود بعد از معرفی App Store اپل محدودیت هایی را ایجاد کرد٬ آن‌ها اپ هایی را که با منافعشان یکی نباشد نمی پسندند ما در Cydia محلی را برای اینگونه اپ ها فراهم می کنیم. برنامه هایی مثل iFile که اجازه دسترسی به فایل های سیستمی iOS را فراهم می کند و یا یک دانلود منیجر برای سافاری و حتی یک شبیه ساز بازی٬ این ها و صدها برنامه مشابه آن‌ها٬ برنامه هایی هستند که من آن‌ها را قدرت Cydia می دانم. برنامه هایی که از چشم ها پنهان هستند و از نظر اپل جایی در App Store ندارند.

Suarik (خلق Cydia) محلی را آماده کرد که به واسطه جیلبریک٬ حاوی برنامه ها و توییک هایی است که تنها گوشه‌ای از پتانسیل سیستم عامل قدرتمند و محبوب iOS را نمایان می سازد که بطور معمول شاهد آن نیستیم.

cydia

او از خاطره اش در مورد چگونگی تولد Cydia می گوید:

زمانیکه اولین iPhone را دیدم زیاد مجذوب آن نشدم. iPhone اسمارت فون جدیدی بود که با یک قیمت واقعا شوک آور یعنی ۶۰۰ دلار روانه بازار شده بود. در نگاه اول پتانسیل خوب و چیز شگفت آوری در آن نمی دیدم تا اینکه یکی از دوستانم اطلاعاتی در مورد جیلبریک و قابلیت هایی که جیلبریک برای دسترسی و ایجاد تغییرات در iOS فراهم می کند را برایم توضیح داد. اینجا بود که نظرم به این اسمارت فون و بخصوص جیلبریک جلب شد بدین ترتیب تلاش من برای پیدا کردن راهی برای ایجاد تغییرات دلخواه و اجرای برنامه های دیگر روی آن آغاز شد.

بعد از ماه‌ها تلاش برنامه ای به نام Cydia برای آن نوشتم که در ۲۸ فوریه ۲۰۰۸ منتشر شد. برنامه ای که به کاربران امکان دانلود و نصب اپ های قدرتمند که توسط دولوپرها برای iPhone نوشته شده بود را می داد. این تاریخ دقیقا ۵ ماه قبل از آن بود که اپل App Store را برای استفاده عموم آماده کند و تقریبا یک هفته قبل از آن بود که اپل App Store را برای اولین بار معرفی کند.

Cydia به پلتفورمی تبدیل شد که پایه گذار عرضه اپلیکیشن ها و توییک های قدرتمندی شد که جایی در App Store اپل نداشتند. بعد از این ماجراها بود که اپل قدرت و تجارتش را در خطر دید. فردی زودتر از آن‌ها محلی برای قرار دادن اپلیکیشن ها و توییک ها آماده کرده بود پس باید با او مقابله می شد.

jey

در همین رابطه اپل سعی در پوشاندن حفره هایی کرد که هکرها از آن‌ها برای جیلبریک و تولید و نصب اپلیکیشن و توییک استفاده می کردند و بدین ترتیب کار برای انجمن جیلبریکرها که با ورود Suarik رهبری قدرتمند و باهوش که باعث جذب افراد بسیاری به این انجمن شده بود٬ سخت تر و سخت تر شد. اما با این حال همچنان جیلبریک و Cydia بین بسیاری از کاربران دستگاه‌های iOS محبوب  هستند. بیش از ۲۲ میلیون کاربر فعال در Cydia گواه این موضوع است.

امیدوارم خوشتون اومده باشه.

عرفان خاکی بازدید : 425 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

اگر هنوز متوجه این موضوع نشده اید٬ باید بگویم که امسال اپل هنوز هیچ مراسمی برگزار نکرده است و احتمالا به جز WWDC که در ماه جون برگزار خواهد شد تا پاییز مدیران اپل را بر روی صحنه نخواهیم دید. تیم کوک به تازگی در نشستی که با سرمایه گزاران داشته است اعلام کرده است :

« تیم ما به سختی در حال کار بر روی سخت افزار٬ نرم افزار و سرویس های بسیار عالی ای هستند که در پاییز و در سال ۲۰۱۴ ارائه خواهند شد. » او همچنین از پتانسیل «رشد» در « دسته بندی » های جدیدی از محصولات سخن گفت که به نظر می رسد اشاره ای باشد به iWatch.

پیشتر در شایعات اعلام شده بود که آی فون ۵S در ماه آگست ارائه خواهد شد٬ اما صحبت های تیم کوک نشان می دهد که باید منتظر محصولات خوب در اواخر امسال باشیم.

timcookipadmininote

آی فون ۵ اینچی ؟

هر زمانی که اپل جلسات پرسش و پاسخ با خبرنگاران برگزار می کند٬ یکنفر در مورد صفحه نمایش بزرگتر برای آی فون سوال می پرسد. در این نشست نیز این سوال مطرح شد و کوک پاسخ داد :

« برخی مشتریان صفحه نمایش بزرگ برایشان مهم است و برخی دیگر وضوح٬ کیفیت رنگ٬ تعادل رنگ سفید٬ میزان مصرف باتری٬ قابلیت سازگاری با انواع App ها و قابلیت حمل و نقل بالا… رقبای ما برای ارائه صفحات نمایش بزرگتر از خیلی از این موارد گذشته اند. اما ما تا زمانی که این مشکلات را نتوانیم حل کنیم آی فون بزرگتری ارائه نخواهیم داد. »

اپل همیشه اعلام کرده است که اندازه صفحه نمایش آی فون ۵ بهینه ترین اندازه صفحه برای استفاده با یک دست می باشد. این اصلی ترین خط مشی اپل برای تعیین اندازه صفحه نمایش مناسب برای آی فون می باشد.

رشد بسیار بالای iCloud

گذشته از مشکلات و سوابق بد اپل در ارائه سرویس های Cloud ٬ اعلام شد که کاربران iCloud رشد ۲۰ درصدی داشته اند و از ۲۵۰ میلیون کاربر در سه ماهه پیش به ۳۰۰ میلیون در سه ماهه اخیر افزایش یافته اند. این بدین معنی است که تعداد اکانت های iCloud ار پارسال همین زمان تا به حال سه برابر شده است.

رشد فروشگاه iTunes و App Store

آی تونز و App Store هر دو به نظر کارشان را دارند خوب انجام می دهند. فروشگاه آی تونز رکورد درآمد ۴.۱ میلیاردی را زده است که نسبت به پارسال همین موقع ۳۰ درصد رشد داشته است.

App Store نیز تا کنون ۴۵ میلیارد دانلود را پاسخگو بوده است و ۹ میلیارد دلار به برنامه نویسان پرداخت کرده است. تقریبا ۸۰۰ برنامه در ثانیه از App Store دانلود می شود.

عرفان خاکی بازدید : 158 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

حتما برای بسیاری از شما اتفاق افتاده است که هنگام دریافت راهنمایی از یک متخصص و یا در زمان هایی دیگر، سوالاتی در مورد مک، از شما پرسیده شود. برای آمادگی داشتن در برابر این سوالات سعی کنید جدول زیر را تکمیل کرده و اطلاعاتش را به خاطر بسپارید.

جواب برخی از این سوالات در System Profiler است. برای دسترسی به آن، از منوی اپل، گزینه About This Mac را انتخاب کنید و به قسمت “More Info…” بروید.

سخت افزار مک

سوالات

توضیحات

مدل مک من چیست؟

مثلا آی مک یا مک بوک پرو

حافظه کامپیوتر من چقدر است؟

مثلا ۴ گیگابایت رم دارد

پردازنده مک چه نوعی است؟

جواب در System Profiler

هارد مک من چقدر است؟

مثلا ۲۵۰ گیگابایت

شماره سریال مک من چند است؟

در System Profiler در قسمت About This Mac و یا روی جعبه مک.

کامپیوترم را چه زمانی خریده ام؟

———————————-

شرایط گارانتی اپل من چیست؟

بستگی دارد که هنگام خرید چه طور توافق کرده باشید.

اپل آی دی و نرم افزار Mac OS X

سوالات

توضیحات

کدام ورژن OS X بر روی سیستمم نصب است؟

مثلا OS X Mountain Lion v10.8.1. این اطلاعات در پنچره About this Mac موجودند.

در OS X نام کاربری من چیست؟

اگر نمی دانید به System Preferences رفته و گزینه Accounts و سپس view را انتخاب کنید.

پسورد OS X من چیست؟

 

اگر من admin نیستم پس کدام اکانت است و پسورد آن چیست؟

اگر صاحب کامپیوتر باشید، پس حتما Admin هستید.

آیا این اکانت مجاز به FileVault است؟

برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

مستر پسورد من چیست؟

اگر تعیین کرده باشید بنویسید.

 اپل آی دی من چیست؟

اپل آی دی به شما این امکان را می دهد که از سرویس هایی مانند iCloud، اپ استور و … استفاده کنید.

پسورد اپل آی دی من چیست؟

 

آیا از Time Machine برای بک آپ گرفتن استفاده می کنم؟

در این مورد به زودی مطلبی در سیبستان می گذارم.

اتصال به اینترنت

سوالات

توضیحات

سرویس دهنده اینترنتی من چیست؟ (ISP)

مثلا شاتل، مکس نت، همارا سیستم …

شماره سرویس دهنده من چیست؟

 

وبسایت سرویس دهنده من چیست؟

 

نام کاربری و پسورد من چیست؟ (برای اتصال به ADSL یا دیال آپ)

 

از چه وسایلی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنم؟

نوع و مارک مودم. مثلا وایرلس- Dlink

اگر از مودم وایرلس استفاده می کنم نام کاربری و پسوردش چیست؟

 

آیا کامپیوتر ها یا وسایل دیگری هم از همان اینترنت استفاده می کنند؟

مثلا تلفن همراه یا آی پد.

*************

عرفان خاکی بازدید : 343 یکشنبه 25 فروردین 1392 نظرات (0)

این روز ها شایعات زیادی در مورد محصولات آینده اپل فضای وب را پر کرده است؛ اما یکی از آنها که فکر میکنیم احتمال به واقعیت پیوستن آن در دنیای واقعی زیاد است شایعه ی معرفی نسل جدید مک بوک ها در WWDC 2013 است. WWDC مخفف Worldwide developers conference یا کنفرانس جهانی توسعه دهندگان، مراسم معمولا یک هفته ای معرفی-آموزشی اپل برای توسعه دهندگان iOS و OSX است که هر ساله در خرداد یا تیر ماه برگزار میشود.

image

شایعات از این قرار است که اپل، مانند سال گذشته، قرار است خط تولید مک بوک ایر و مک بوک پرو را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال در ماه june اپدیت کند.
خط تولید مک بوک ها حدود یکسال – از WWDC سال گذشته تا به حال – آپدیتی به خود ندیده است و انتشار این خبر توسط منابع معتبری مانند Digitimes باعث شده است ما باور داشته باشیم که نسل جدید مک بوک ها را به زودی ملاقات می کنیم.
اینتل در حال آماده سازی پردازنده های جدیدش یعنی HASWELL است و انتظار داریم تا دو ماه دیگر آماده ارایه به بازار باشند. به نظر همه چیز جور در می آید تا مک بوک های جدید را با این پردازنده های بسیار سریع و در عین حال کم مصرف ببینیم.
بعضی از افراد خبر می دهند ( یا شاید آرزو دارند ) که اپل مک بوک ایر ها را امسال به صفحه نمایش رتینا مجهز خواهد کرد؛ اما با توجه به عمر باتری حساس مک بوک ایر ها انتظار ما حداقل برای امسال این نیست. ضمن اینکه احتمالا عمر مک بوک پرو های معمولی به سر آمده و امسال مک بوک پرو های با صفحه نمایش رتینا با قیمتی کمتر و امکاناتی بیشتر ( و قطعا بدون درایو نوری ) جایگزین آنها خواهند شد.
جالب توجه است که امسال انتظار معرفی iOS 7 ، OSX 10,9 و شاید نسل جدید آیپد مینی را هم در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان داریم؛ به نظر کنفرانس هیجان انگیزی در پیش است!

با سیبستان باشید.
منبع: Digitimes

عرفان خاکی بازدید : 147 یکشنبه 25 فروردین 1392 نظرات (0)

image

اگر دکمه هوم آیفون، آیپد یا آیپادتان پس از آپدیت سیستم عامل یا جیلبریک مشکل پیدا کرده و به درستی کار نمیکند باید به شما بگوییم به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری است و گجت محبوبتان خراب نشده است!
متاسفانه راه حل این مشکل را خیلی از افراد نمیدانند و این مهم حتی باعث میشود گجتشان بلااستفاده شود یا در دام افراد سود جو بیافتند. اما راه حل چیست؟ سه مرحله بسیار ساده:

١.یکی از اپلیکیشن های پیش فرض را باز کنید. ( مثلا Settings )

٢.دکمه پاور را نگهدارید تا Slide to turn off ظاهر شود.

٣.دکمه پاور را رها کرده و دکمه هوم را نگهدارید تا Slide to turn off برود.

پس از اینکار اپلیکیشن کرش کرده ( خود به خود بسته میشود ) و دکمه هوم شما کالیبره خواهد شد. اگر کرش نکرد همین مراحل را دوباره انجام دهید. به احتمال بسیار زیاد مشکلتان حل خواهد شد. اما اگر نشد یکبار ریستور کنید و دوباره این مراحل را انجام دهید.
اما اگر مشکلتان باز هم حل نشد متاسفانه سخت افزاری است و باید به فکر تعمیر باشید.

پیشنهاد میکنیم این عمل را ماهانه یکبار انجام دهید و همچنین: “به دوستان خود بگویید!”

این کار باعث میشود که: سیستم عامل دکمه هوم شما رو بشناسه و به بهترین نحو با اون کار کنه.

عرفان خاکی بازدید : 111 یکشنبه 25 فروردین 1392 نظرات (0)

در ماه ژانویه شایعات زیادی در مورد عرضه آیپد نسل پنجم در ماه مارچ به گوش می رسید. حتی تصویری منصوب به بدنه پشتی آن منتشر شده بود. اما ماه مارچ گذشت و آیپد نسل پنجم معرفی نشد. در شایعه ای که اخیرا منتشر شده است گفته شده که به احتمال زیاد در تابستان شاهد آیپد جدید خواهیم بود. امروز تصاویری منتشر شده که احتمالا مربوط به نسخه سفید رنگ آیپد نسل پنجم است. از این تصویر در میابیم که حاشیه های صفحه نمایش همچون آیپد مینی کاهش یافته است. اپل در iOS مربوط به آیپد مینی کد هایی قرار داده است که دستان در کنار صفحه نمایش را تشخیص ندهد که اشتباهی رخ دهد.

عرفان خاکی بازدید : 143 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

هر زمان که فروشنده های متفرقه قیمت محصولات اپل را کاهش می دهند بدان معنی است که یک دیوایس جدید در راه است. هر چند نمی توان تنها به این دلیل بسنده کرد اما تجربه نشان داده که اینگونه خواهد بود. در همین راستا بسیاری از فروشنده های متفرقه محصولات اپل مثل بست بای و مک مال، قیمت آیپد نسل سوم و آیپد مینی را کاهش داده اند که می تواند گواهی باشد بر اینکه به زودی آیپد نسل پنجم منتشر خواهد شد.

94

حالا چرا چنین چنین پروسه ای اتفاق می افتد؟ وقتی فروشنده های متفرقه متوجه می شوند – یا فکر می کنند – که قرار است محصول جدیدی منتشر شود سعی می کنند انبارهای خود را خالی کنند تا جا برای انبار کردن محصول جدید داشته باشند و برای خالی کردن انبار چه راهی بهتر از کاهش قیمت محصولات.

با اینکه هنوز اطلاعات زیادی در مورد آیپد نسل پنجم منتشر نشده است اما احتمالا قدرتمند تر و سبک تر از آیپد نسل چهارم خواهد بود.

منبع:اپلستان

 

عرفان خاکی بازدید : 74 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

آنطور که از شواهد مشخص است اپل به صورت مخفیانه محدودیت سنی نرم افزارها در اپ استور را به بخش دیگری که برای کاربر واضح تر است منتقل کرده. اکنون محدودیت سنی یک نرم افزار در صفحه توضیحات و کنار آیکون و دقیقا زیر نام دولوپر نشان داده می شود. پیش از این برای دیدن محدودیت سنی باید در صفحه توضیحات نرم افزار به انتهای صفحه مراجعه می کردید.

93

اپل قبل از این هم یک تغییر کوچک در اپ استور ایجاد کرده بود که نشان می داد یک نرم افزار رایگان آیا دارای فروش داخل اپ هست یا نه. هنوز مشخص نیست که اپل با انجام این تغییرات هدف خاصی داشته یا اینکه فقط می خواسته رابط کاربری اپ استور را بهبود ببخشد.

نظر شما چیست؟

منبع اپلستان

 

عرفان خاکی بازدید : 201 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

همانطور که می دانید اپل مدتی است که در حال ساخت یک مرکز کاری عظیم است که از همین حالا هم چشم همه به آن خیره مانده. پیش از این قرار بود روی این پروژه ۳ میلیارد دلار خرج شود اما جدیدترین اخبار حاکی از آن است که هزینه های این پروژه به ۵ میلیارد دلار هم خواهد رسید.

92

استیو جابز در آخرین کنفرانس خود اعلام کرد که این مرکز کاری بیشتر شبیه به یک سفینه فضایی است و تمام شیشه های این ساختمان منحنی است و حتی یک بخش غیر منحنی هم ندارد. مهندسین این پروژه می گویند این ساختمان حدود ۶ کیلومتر مربع شیشه منحنی خواهد داشت، چیزی که حتی در ذهن هم به سختی می گنجد. مدیران اپل می دانند که این پروژه گران قیمت است اما تصمیم خود را گرفته اند و آن را خواهند ساخت.

پیش از این قرار بود که سال ۲۰۱۵ کار ساخت این مرکز کاری به اتمام برسد ولی تیم کوک اعلام کرده که این پروژه تا سال ۲۰۱۶ ادامه خواهد داشت. علت تاخیر هم مشکلات عظیمی است که طی ساخت این مرکز کاری پیش آمده.

این مرکز کاری مثل دیگر مراکز کاری اپل از انرژی هایی مثل انرژی خورشید برای نیرو گرفتن استفاده می کند. گویا مدیران اپل با مهندسان صحبت کرده اند تا سیستمی را در پنجره های این مرکز کاری پیاده کنند که به صورت اتوماتیک باز شوند و هوا را به اندازه کافی به داخل بیاورند و سپس دوباره بسته شوند. درست مثل دستگاه های تهویه هوا اما به صورت طبیعی.

باید منتظر این شاهکار اپل باشیم. 

عرفان خاکی بازدید : 83 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

آیا اپل در حال ساخت روبات است؟ مسلما اگر از شما این سوال را بپرسند بلافاصله پاسخ می دهید نه! و بعد کمی صبر می کنید و سپس می گویید: دیوونه شدی؟!! من هم تا همین چند لحظه پیش همین عکس العمل را از خودم نشان می دادم ولی الان باید همگی یک تجدید نظر اساسی بکنیم.

91

اینطور که معلوم است جان مورل به اپل پیوسته است. جان مورل یکی از برترین متخصصان رباتیک است که قبلا با استیو وزنیاک در پروژه Segway همکاری کرده است و با اکثر کارمندان اصلی اپل هم آشنایی دارد. او تا به حال در شرکت Yale کار می کرده ولی گویا ناگهان تصمیمش عوض شده و به اپل پیوسته است.

واقعا مورل در اپل چه کار دارد؟ همانطور که گفتم مورل با خیلی از کاربران اصلی اپل از قبل آشنایی دارد و اکنون هم شایعه شده که به بخش نرم افزاری مک پیوسته است. حالا باز هم اگر از ما بپرسند آیا اپل در حال ساختن روبات است باید بگوییم نه یا اینکه متفکرانه سکوت کنیم؟ به نظر شما روباتی در کار است؟

باز هم باید صبر کنیم.

عرفان خاکی بازدید : 147 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

برایان وایت، یک تحلیلگر که اخیرا با متخصصان شرکت های همکار اپل در چین و تایوان مذاکره کرده است، در آخرین گزارش خود حرف های جالبی در مورد iTV یا همان تلویزیون پر حاشیه اپل زده است.

90

وایت گفته است که با توجه به صحبت هایی که انجام داده آی تی وی در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ منتشر خواهد شد. گرچه تاریخ دقیق انتشار آن را نمی داند. آی تی وی ۶۰ اینچی خواهد بود ولی به احتمال زیاد اندازه های ۵۰ و ۵۵ اینچی آن هم ساخته خواهند شد.

قسمت جالب حرف های وایت جایی است که می گوید اپل برای کنترل آی تی وی از چندین راه استفاده می کند. یکی از آن راه ها یک حلقه به نام iRing است که شما آن را در انگشت خود می گذارید و به وسیله این حلقه آی تی وی را کنترل می کنید. یکی دیگر از کنترل های آی تی وی ساعت هوشمند اپل یعنی آی واچ خواهد بود.

راه سوم هم یک صفحه ۹.۷ اینچی است که علاوه بر اینکه می توانید از طریق آن آی تی وی را کنترل کنید، قادر خواهید بود تا فاصله ۲۰۰ متری هر آنچه در آی تی نشان داده می شود را روی این دیوایس ۹.۷ اینچی هم مشاهده کنید. وایت نام این صفحه را مینی تی وی خوانده است.

وایت می گوید که در هر جعبه آی تی وی یک مینی تی وی وجود دارد اما کاربر می تواند با پرداخت پول بیشتر حداکثر ۴ عدد مینی تی وی خریداری کند.

این یکی از عجیب ترین اطلاعاتی است که تا کنون در مورد آی تی وی منتشر شده. به نظر می آید استفاده از یک حلقه برای کنترل تلویزیون ایده خوبی نباشد چون خیلی راحت گم می شود. از طرف دیگر چرا اپل باید یک دیوایس دیگر هم اندازه آیپد بسازد. یعنی نمی توان با استفاده از همان آیپد آی تی وی را کنترل کرد؟ گویا جناب وایت شوخی کرده یا شاید هم دروغ سیزده بوده.بالاخره همچی معلوم می شود.

با سیبستان باشید.

منبع:اپلستان

 

عرفان خاکی بازدید : 37 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

سافاری، مرورگر محبوب طرفداران اپل پادشاه وب در موبایل است. بر اساس اخرین آمار از طرف Net Applications، مرورگر سافاری ۶۱.۷۹ درصد از ترافیک موبایل وب در ماه مارس را ازآن خود کرده است.

89

در ماه فوریه این رقم برای سافاری ۵۵.۴۱ درصد بود اما اکنون افزایش یافته. در حال حاضر سافاری مقام اول این جدول را به خود اختصاص داده. مقام دوم هم برای مرورگر اندروید است که ۲۱.۸۶ درصد از موبایل را در اختیار دارد. همانطور که می بینید اختلاف بین مقام اول و دوم بسیار زیاد است.

اپرا مینی با ۸.۴ درصد مقام سوم و گوگل کروم با ۲.۴۳ درصد مقام چهارم را دارند. IE مایکروسافت فقط ۱.۹۹ و مرورگر بلک بری نیز تنها ۰.۹۱ درصد را به خود اختصاص داده اند. سافاری مرورگر پیش فرض آیدیوایس های اپل است و از سال ۲۰۰۷ تا کنون یکی از موفق ترین مرورگر های موبایل بوده است و خواهد بود.

منبع:net app

عرفان خاکی بازدید : 143 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

همه ما مشتاقانه منتظر آن هستیم که اپل بالاخره iOS 7 را معرفی کند تا ببینیم چه تغییراتی کرده. اما خبر جالبی که اخیرا منتشر شده توجه همه را به خود جلب کرده است.

71

آنطور که چندین مرجع معتبر ادعا کرده اند، کاربران ویژه اپل که حق استفاده از محصولات جدید این شرکت پیش از انتشار عمومی آنها را دارند در حال حاضر iOS 7 را روی آیدیوایس های خود نصب کرده اند و از آن استفاده می کنند.

گفته می شود که این کاربران در این سیستم عامل از یک فیلتر حفاظتی استفاده می کنند که باعث می شود افرادی که در اطراف آنها هستد و زاویه دیدشان به صفحه آیدیوایس مستقیم نیست نتوانند محیط کاربری را به درستی مشاهده کنند. از آنجایی که جانی ایو در ساخت این سیستم عامل دست داشته و اپل هم نسبت به محصولات جدید خود بسیار محافظه کار است، مشاهده چنین فیلتر حفاظتی برای جلوگیری از لو رفتن سیستم عامل چندان هم تعجب برانگیز نیست.

از سوی دیگر شایعه شده است که اپل برای اتمام کار طراحی و ساخت iOS 7 از همه نیرو و توان خود استفاده می کند. بنابر شایعات، اپل حتی پروژه OS X 10.9 را متوقف کرده و از تیم متخصصان سیستم عامل مک هم برای پیشبرد ساخت iOS 7 کمک می گیرد. به نظر می آید باید منتظر تغییرات بزرگی باشیم.

عرفان خاکی بازدید : 69 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

در طول یکی دو هفته اخیر، چین از اپل شکایات زیادی داشت. گویا اپل در چین پس از دریافت آیدیوایس معیوب از طرف کاربران، فقط قطعات معیوب را با قطعات جدید عوض می کرده در حالی که در آمریکا آیدیوایس معیوب با یک آیدیوایس نو تعویض می شده است. چین همچنین به مدت گارانتی قطعات تعویضی شکایت داشت. مدت گارانتی قطعات جدید در چین توسط اپل ۹۰ روز تعیین شده بوده ولی طبق قوانین چین این مدت باید یک ساله می بود.

68

همه این مشکلات و شکایات فراوان کاربران چینی باعث شد که تیم کوک برای عذر خواهی از چینی ها نامه ای منتشر کند. تیم کوک در این نامه به خاطر « سوء تفاهم » های پیش آمده عذر خواهی کرد و ضوابط گارانتی در چین را هم تغییر داد. درست بعد از انتشار این نامه عذر خواهی، به نظر می رسد چینی ها هم دوباره به اپل روی آروده اند و دیگر از دست این شرکت خشمگین نیستند.

همانطور که Global Times می نویسد:

نامه عذرخواهی تیم کوک باعث شده رابطه چین با اپل دوباره به وضع قبل باز گردد. این رفتار اپل در مقایسه با دیگر شرکت های آمریکایی جای ستایش دارد.

وزارت امور خارجه چین هم به خاطر این که تیم کوک « صادقانه » از چین عذرخواهی کرده از اپل تشکر کرد. جالب است بدانید که همین هفته پیش بود که اپل در چین به عنوان یک شرکت خودخواه معروف بود.

عرفان خاکی بازدید : 98 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

در این مورد هم خبر خوب داریم و هم خبر بد. خبر خوب اینکه هکر ها هنوز یک سری از حفره ها را برای خود به صورت راز نگه داشته اند تا در آینده برای جیلبریک از‌ آنها استفاده کنند. خبر بد هم اینکه به نظر می رسد به این زودی ها خبری از جیلبریک نخواهد شد، حداقل تا زمان انتشار iOS 7 جیلبریکی در کار نیست.

70

هکر معرف، pod2g اعلام کرده که برای iOS 6.1.3 جیلبریکی عرضه نخواهد شد:

از آنجایی که ۶٫۱٫۳ یک به روز رسانی جرئی است، خیلی احمقانه است که حفره ها را لو بدهیم. ما صبر می کنیم تا یک به روز رسانی بزرگ منتشر شود سپس دست به کار می شویم.

جاشوا هیل یکی دیگر از هکر های فعال در زمینه جیلبریک می گوید:

حالا که جیلبریک روز به روز کار سخت تری می شود شما هم باید انتظار کمتری داشته باشید.

هیل همچنین معتقد است که تا زمان انتشار iOS 7 خبری از جیلبریک نخواهد بود. طبق شایعات اپل در کنفرانس WWDC امسال iOS 7 را منتشر خواهد کرد. در حال حاضر می توانید تمامی آیدیوایس های خود را روی iOS 6.1.2 جیلبریک کنید اما بعد از آپدیت به ۶٫۱٫۳ هیچ راهی برای جیلبریک ندارید

عرفان خاکی بازدید : 11 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

قبلا نیز شایعاتی شنیده بودیم مبنی بر اینکه اپل در ماه ژوئن آیفون ۵S را معرفی خواهد کرد و به نظر می رسد این شایعات واقعی باشد.

69

وال استریت ژورنال امروز گزارش داده که اپل تصمیم دارد کار ساخت آیفون جدید خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شروع کند. این آیفون همان صفحه ۴ اینچی را دارد و به احتمال زیاد آیفون ۵S نام خواهد داشت و تابستان امسال معرفی می شود.

علاوه بر این گزارش شده است که اپل با همکاری شرکت طرف قرارداد خود روی یک آیفون ارزان تر  با رنگ های مختلف هم کار می کند اما گویا این آیفون ارزان تر تا سال ۲۰۱۳ آماده معرفی و انتشار نمی شود.

آیفون ارزانتر هم همان صفحه ۴ اینچی را خواهد داشت اما قاب آن از جنس دیگری خواهد بود. به نظر می آید اپل برای این آیفون یا از پلاستیک استفاده خواهد کرد و یا فیبر کربن.

با سیبستان باشید.

عرفان خاکی بازدید : 12 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

آن طور که از گزارش ها برمی آید، اپل از آنجایی که قراردادش در سال ۲۰۱۴ با سامسونگ به پایان می رسد، ساخت پردازنده A7 را به شرکت .Taiwan Semiconductor Manufacturing Co یا همان TSMC خواهد سپرد.

67

سامسونگ از زمان پردازنده A4 یعنی سال ۲۰۱۰ تا کنون کار ساخت پردازنده های اپل را بر عهده داشت اما از آنجایی که رابطه این دو شرکت دیگر مثل قبل نیست، اپل به دنبال جایگزینی مناسب برای شرکت سامسونگ برای ساخت پردازنده های خود است.

این شایعه توسط Economic Daily News در تایوان به وجود آمده است و برای اولین بار توسط یک وبلاگ ژاپنی کشف شده است. این شایعه حاکی از آن است که TSMC سال آینده پردازنده A7 را که یک پردازنده ۲۰ نانومتری خواهد بود را برای اپل می سازد.

اگر چنین خبری واقعیت داشته باشد، پردازنده A7 اولین پردازنده موبایل اپل خواهد بود که توسط سامسونگ ساخته نشده است. این شرکت بزرگ کره ای در ساخت برخی قطعات محصولات شرکت اپل به خصوص آیدیوایس ها با اپل همکاری کرده و اپل یکی از مهم ترین مشتریان سامسونگ بوده.

اما با توجه به اتفاقات زیادی که بین این دو شرکت و روابط آنها رخ داده است، به نظر می رسد اپل و سامسونگ درتلاش هستند روابط خود با یکدیگر را قطع کنند و هر دو مستقل شوند. چیزی که البته نه به وضوح، اما با دقت در اخبار و رویداد های جاری در این دو شرکت به خوبی می توان متوجه آن شد.

بخش صفحه نمایش شرکت سامسونگ در ساخت آخرین محصول اپل یعنی آیپد مینی هیچ نقشی ایفا نکرد و شایعات هم حاکی از آن هستند که سامسونگ دیگر در زمینه صفحه نمایش با اپل همکاری نخواهد کرد. علاوه بر این مدتی می شود که طبق شایعات اپل تصمیم دارد سازنده پردازنده های خود را از سامسونگ به TSMC تغییر دهد.

البته یک نکته مبهم در شایعه ای که Economic Daily News به راه انداخته است وجود دارد. اینکه گفته شده TSMC سال آینده کار ساخت پردازنده A7 را شروع می کند می توان نشان دهد که اپل امسال در محصولات جدیدش مثل آیفون ۵S و آیپد مینی نسل دوم از پردازنده A7 استفاده نمی کند که این موضوع کمی با منطق جور در نمی آید. سه احتمال وجود دارد. یکی آنکه پیش از A7 اپل یک پردازنده دیگر هم خواهد داشت مثل A6X که احتمالا سامسونگ سازنده آن خواهد بود و برای محصولات امسالش از آن استفاده خواهد کرد. احتمال دوم آنکه این شایعه کمی اشتباه باشد و TSMC سال آینده پردازنده A8 را خواهد ساخت و A7 امسال توسط سامسونگ رونمایی می شود. احتمال سوم هم آنکه باز هم این شایعه اشتباه است و TSMC همین امسال پردازنده A7 را خواهد ساخت. شما چه نظری دارید؟

 

عرفان خاکی بازدید : 9 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

اپل اولین نسخه بتا برای OS X Mountain Lion 10.8.4 را در اختیار دولوپر ها قرار داد. اپل به دولوپرها اخطار داده که پس از آپدیت دیگر نمی توانند به نسخه قبلی سیستم عامل بازگردند.

66

نسخه قبلی سیستم عامل شیر کوهی یعنی نسخه ۱۰٫۸٫۳ پس از گذشت ۵ ماه و انتشار ۱۳ نسخه بتا به صورت رسمی منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت. دولوپرها پس از دریافت آپدیت ۱۰٫۸٫۴ تغییر گسترده ای را گزارش نکرده اند. البته شاید اگر بیشتر بررسی کنند متوجه تغییراتی بشوند.

سیستم عامل شیر کوهی نام جدیدترین نسل سیستم عامل مک است و پیش از آن هم سیستم عامل شیر یا همان Lion عنوان سیستم عامل مک را به دوش می کشید. به نظر شما حیوان بعدی که قرار است این روند را ادامه دهد چه حیوانی خواهد بود؟ آیا اینبار هم از گربه سانان خواهد بود؟ اصلا آیا اپل باز هم از نام حیوانات استفاده می کند یا استاندارد دیگری مثل اعداد را به کار می گیرد؟

با سیبستان باشید.

عرفان خاکی بازدید : 17 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

همه ما منتظر آن هستیم که اپل از آیفون جدید خود پرده نمایی کند تا ببینیم چه ویژگی های خارق العاده ای به آن اضافه شده است.

65

اما در همین حین و در کمال تعجب و تحیر، رابط کشوری شرکت اپل یعنی مایکل فولاکس گفته دو آیفون بعدی شرکت اپل توسط استیو جابز طراحی شده است!

فولاکس ادعا می کند که دو آیفون بعدی اپل قبل از شروع دوران مدیریت تیم کوک و همان زمانی که استیو جابز زنده بوده توسط خود استیو جابز طراحی شده اند، برای همین امکان وجود ویژگی خارق العاده در این آیفون ها خیلی کم است.

فولاکس در پاسخ به این حرف که شاید جابز از همان زمان تا دو سال بعدی را پیشبینی کرده باشد گفت چنین چیزی نمی تواند اتفاق افتاده باشد و با توجه به ملاقات هایی که فولاکس با مدیران اپل داشته، اوضاع اپل را چندان خوب نمی داند.

اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد باید این واقعیت را قبول کنیم که دوران اپل به پایان رسیده و شرکت های رقیب به سرعت جای اپل را می گیرند. اما هنوز مشخص نیست ادعای فولاکس واقعی است یا فقط شایعه. در هر صورت تنها راه حل صبر کردن است و باید منتظر ماند و دید اپل در کنفرانس آتی خود چه حرف هایی برای گفتن دارد.

 

عرفان خاکی بازدید : 6 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

اپل اعلام کرد که گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۳ شرکت را روز ۲۳ آوریل یعنی ۱۱ روز دیگر به اطلاع عموم می رساند. این گزارش که طبق معمول به صورت تماس تلفنی خواهد بود به صورت زنده نیز از وبسایت اپل قابل استریم است.

64

اپل در سه ماهه گذشته ۵۴.۵ میلیارد دلار درآمد داشته و ۴۷.۸ میلیون واحد آیفون، ۲۲.۹ میلیون واحد آیپد و ۴.۱ میلیون واحد مک فروخته است. سه ماهه پیشین برای اپل دوران ساکتی بوده و وضعیت مالی شرکت در این دوره باید جالب باشد. اپل پیشبینی کرده برای این دوره درآمدی بین ۴۱ تا ۴۳ میلیارد دلار داشته باشد.

با اخبار بعدی درباره ی این موضوع با سیبستان باشید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا به ای او ای 7 آپدیت می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 6
  • بازدید کلی : 944