loading...
سیبستان|سایتی مخصوص کاربران اپل
عرفان خاکی بازدید : 158 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

حتما برای بسیاری از شما اتفاق افتاده است که هنگام دریافت راهنمایی از یک متخصص و یا در زمان هایی دیگر، سوالاتی در مورد مک، از شما پرسیده شود. برای آمادگی داشتن در برابر این سوالات سعی کنید جدول زیر را تکمیل کرده و اطلاعاتش را به خاطر بسپارید.

جواب برخی از این سوالات در System Profiler است. برای دسترسی به آن، از منوی اپل، گزینه About This Mac را انتخاب کنید و به قسمت “More Info…” بروید.

سخت افزار مک

سوالات

توضیحات

مدل مک من چیست؟

مثلا آی مک یا مک بوک پرو

حافظه کامپیوتر من چقدر است؟

مثلا ۴ گیگابایت رم دارد

پردازنده مک چه نوعی است؟

جواب در System Profiler

هارد مک من چقدر است؟

مثلا ۲۵۰ گیگابایت

شماره سریال مک من چند است؟

در System Profiler در قسمت About This Mac و یا روی جعبه مک.

کامپیوترم را چه زمانی خریده ام؟

———————————-

شرایط گارانتی اپل من چیست؟

بستگی دارد که هنگام خرید چه طور توافق کرده باشید.

اپل آی دی و نرم افزار Mac OS X

سوالات

توضیحات

کدام ورژن OS X بر روی سیستمم نصب است؟

مثلا OS X Mountain Lion v10.8.1. این اطلاعات در پنچره About this Mac موجودند.

در OS X نام کاربری من چیست؟

اگر نمی دانید به System Preferences رفته و گزینه Accounts و سپس view را انتخاب کنید.

پسورد OS X من چیست؟

 

اگر من admin نیستم پس کدام اکانت است و پسورد آن چیست؟

اگر صاحب کامپیوتر باشید، پس حتما Admin هستید.

آیا این اکانت مجاز به FileVault است؟

برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

مستر پسورد من چیست؟

اگر تعیین کرده باشید بنویسید.

 اپل آی دی من چیست؟

اپل آی دی به شما این امکان را می دهد که از سرویس هایی مانند iCloud، اپ استور و … استفاده کنید.

پسورد اپل آی دی من چیست؟

 

آیا از Time Machine برای بک آپ گرفتن استفاده می کنم؟

در این مورد به زودی مطلبی در سیبستان می گذارم.

اتصال به اینترنت

سوالات

توضیحات

سرویس دهنده اینترنتی من چیست؟ (ISP)

مثلا شاتل، مکس نت، همارا سیستم …

شماره سرویس دهنده من چیست؟

 

وبسایت سرویس دهنده من چیست؟

 

نام کاربری و پسورد من چیست؟ (برای اتصال به ADSL یا دیال آپ)

 

از چه وسایلی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنم؟

نوع و مارک مودم. مثلا وایرلس- Dlink

اگر از مودم وایرلس استفاده می کنم نام کاربری و پسوردش چیست؟

 

آیا کامپیوتر ها یا وسایل دیگری هم از همان اینترنت استفاده می کنند؟

مثلا تلفن همراه یا آی پد.

*************

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا به ای او ای 7 آپدیت می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 28
  • بازدید کلی : 966