loading...
سیبستان|سایتی مخصوص کاربران اپل
عرفان خاکی بازدید : 16 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

1

اپل iOS 7 را معرفی کرد. جدید ترین ورژن سیستم عاملی که آی فون ها و آی پد ها با آن کار می کنند. در ادامه با برخی از مهم ترین قابلیت های آن که در WWDC 2013 روی آن‌ها تاکید شد بیشتر آشنا خواهید شد.

اپل اخیرا سیستم عامل آی فون ها و آی پد ها را به کلی تغییر داده. این شرکت روز دوشنبه و در WWDC 2013 ، از iOS 7 رونمایی کرد. در این نسخه تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبل به وجود آمده است.

این نسخه از سیستم عامل iOS تحت نظر جانی ایو ، طراحی شده است. به گونه ای که صاف تر و نرم تر شده و اسکیومورفیسم، از آن حذف شده است. با این تغییرات، محیط آن مدرن تر و متفاوت تر از همه iOS های قبلی شده.

به غیر از ظاهر ، تغییرات دیگری هم در iOS 7 ایجاد شده است که به شرح زیر هستند:

کار کردن هم زمان با چند نرم افزار  (Multi-Tasking): اپل در این نسخه، امکان کار کردن هم زمان را برای تمامی اپلیکیشن ها فراهم کرده. قبل از این فقط برای اپلیکیشن های محدودی این امکان وجود داشت. یک محیط کاربری تازه (API) این اجازه را می دهد که چندین اپلیکیشن به طور هم زمان کار کنند و کاربران بتوانند هر کدام را انتخاب کنند. سیستم عامل تشخیص خواهد داد که کدام اپلیکیشن ها بیش از همه استفاده می شوند و آن ها را در پشت پرده روشن نگه خواهد داشت.

6

مرکز کنترل(Control Center)یک منوی جدید در بخش تنظیمات که امکاناتی نظیر وای فای، بلوتوث، روشنایی صفحه، و … را کنترل می کند. اگر از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده کرده باشید، دیده اید که با پایین آوردن انگشتتان روی صفحه نمایش، مرکز کنترل آن نمایش داده می شود. تفاوت آن در سیستم عامل جدید iOS این است که برای نمایش مرکز کنترل باید انگشتتان را از پایین به بالا بکشید.

14

Notification Center: این قسمت هم، از طریق لاک اسکرین قابل نمایش است و اطلاعاتی نظیر قرار های تقویم، و یا وضعیت هوا را نشان می دهد.

7

AirDrop: این هم یک سیستم اشتراک گذاری جدید است که به صورت وایرلس کار می کند. با استفاده از آن می توانید فایل هایی را به دستگاه iOSای افرادی که نزدیک شما هستند ارسال کنید. اپل این کار را با تکنولوژی وای فای انجام می دهد که نشان دهنده این است که قرار نیست NFC را به آی فون بعدی هم اضافه کند. این ویژگی پیشتر بر روی OS X Lion به بعد اضافه شده بود.

14

قابلیت های دوربین: اپل تا به حال کیفیت دوربین را در اولویت قرار داده است و با معرفی آی فون بعدی مطمئنا شاهد تغییراتی در دوربین آن خواهیم بود. ولی iOS 7 از هم اکنون قسمتی از آن تغییرات را با خود به همراه آورده است. در قسمت دوربین این سیستم عامل چهار نوع تنظیمات وجود دارد که می توانید با یک حرکت، آنها را تغییر دهید ( این چهار نوع عبارتند از: حالت square، مدل تصویر برداری معمولی، مدل ویدیو، و مدل پانوراما ).

13

فوتو گالری: این قسمت از iOS 7 بیشترین وابستگی را به سرویس ابری iCloud دارد. این اپلیکیشن تمامی عکس های گرفته شده شما را که در iCloud قرار دارند در یک تایم لاین قرار می دهد. کاربران iCloud می توانند عکس های خود را با سایر کاربران iCloud به اشتراک بگذارند.

11

Safari: اپل هیچ گاه نمی تواند بدون آپدیت کردن مرورگر خود، سیستم عاملش را آپدیت کند. مرورگر آپدیت شده سافاری سریع تر و ساده تر است و استفاده از آن آسان شده است. سافاری جدید می تواند رمز هایتان را از طریق iCloud ذخیره کند.

10

Siri: دستیار هوشمند اپل در این نسخه، قدری بهتر شده است. حالا دیگر سیری به تویتر و ویکی پدیا و جستجوگر Bing متصل است. کاربران می توانند کار هایی مانند روشن کردن وای فای یا تنظیم کردن روشنایی صفحه نمایش را هم با سیری انجام دهند. سیری هم چنین دو صدای مرد و زن خواهد داشت و به چندین زبان دیگر هم ارائه خواهد شد.8

رادیوی iTunes: یکی از راز هایی که قبل از کنفرانس WWDC فاش شد این بود که اپل قرار است یک سرویس رادیویی موسیقی راه اندازی کند. البته در شایعه ها گفته شده بود که قرار است نام آن iRadio باشد که درست از آب در نیامد. نام این سرویس iTunes Radio انتخاب شده است. این سرویس بسیار شبیه به پاندورا و Spotify است. استفاده از iTunes Radio رایگان خواهد بود و اگر در iTunes Match عضو باشید، می توانید از سرویس بدون تبلیغات آن استفاده کنید.

9

آپدیت خودکار اپلیکیشن ها: در ورژن جدید iOS اپلیکیشن ها به صورت خود کار آپدیت خواهند شد.

اپل همچنین برای حفظ امنیت گوشی شما و جلوگیری از سرقت اطلاعات، امکاناتی نظیر Activation Lock را اضافه کرده است که مکمل Find My iPhone است.

برای برنامه نویس ها هم بیش از ۱۵۰۰ قابلیت تازه در SDK قرار داده شده است که آپدیتی قابل قبول است. iOS 7 Beta از بعد از کنفرانس در اختیار برنامه نویس ها قرار گرفت ولی کاربران با معرفی آی فون بعدی در پاییز امسال از آن استفاده خواهند کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های بیشتر iOS 7 تا روزهای آینده روی سایت قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا به ای او ای 7 آپدیت می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 17
  • بازدید کلی : 955