loading...
سیبستان|سایتی مخصوص کاربران اپل
عرفان خاکی بازدید : 425 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

اگر هنوز متوجه این موضوع نشده اید٬ باید بگویم که امسال اپل هنوز هیچ مراسمی برگزار نکرده است و احتمالا به جز WWDC که در ماه جون برگزار خواهد شد تا پاییز مدیران اپل را بر روی صحنه نخواهیم دید. تیم کوک به تازگی در نشستی که با سرمایه گزاران داشته است اعلام کرده است :

« تیم ما به سختی در حال کار بر روی سخت افزار٬ نرم افزار و سرویس های بسیار عالی ای هستند که در پاییز و در سال ۲۰۱۴ ارائه خواهند شد. » او همچنین از پتانسیل «رشد» در « دسته بندی » های جدیدی از محصولات سخن گفت که به نظر می رسد اشاره ای باشد به iWatch.

پیشتر در شایعات اعلام شده بود که آی فون ۵S در ماه آگست ارائه خواهد شد٬ اما صحبت های تیم کوک نشان می دهد که باید منتظر محصولات خوب در اواخر امسال باشیم.

timcookipadmininote

آی فون ۵ اینچی ؟

هر زمانی که اپل جلسات پرسش و پاسخ با خبرنگاران برگزار می کند٬ یکنفر در مورد صفحه نمایش بزرگتر برای آی فون سوال می پرسد. در این نشست نیز این سوال مطرح شد و کوک پاسخ داد :

« برخی مشتریان صفحه نمایش بزرگ برایشان مهم است و برخی دیگر وضوح٬ کیفیت رنگ٬ تعادل رنگ سفید٬ میزان مصرف باتری٬ قابلیت سازگاری با انواع App ها و قابلیت حمل و نقل بالا… رقبای ما برای ارائه صفحات نمایش بزرگتر از خیلی از این موارد گذشته اند. اما ما تا زمانی که این مشکلات را نتوانیم حل کنیم آی فون بزرگتری ارائه نخواهیم داد. »

اپل همیشه اعلام کرده است که اندازه صفحه نمایش آی فون ۵ بهینه ترین اندازه صفحه برای استفاده با یک دست می باشد. این اصلی ترین خط مشی اپل برای تعیین اندازه صفحه نمایش مناسب برای آی فون می باشد.

رشد بسیار بالای iCloud

گذشته از مشکلات و سوابق بد اپل در ارائه سرویس های Cloud ٬ اعلام شد که کاربران iCloud رشد ۲۰ درصدی داشته اند و از ۲۵۰ میلیون کاربر در سه ماهه پیش به ۳۰۰ میلیون در سه ماهه اخیر افزایش یافته اند. این بدین معنی است که تعداد اکانت های iCloud ار پارسال همین زمان تا به حال سه برابر شده است.

رشد فروشگاه iTunes و App Store

آی تونز و App Store هر دو به نظر کارشان را دارند خوب انجام می دهند. فروشگاه آی تونز رکورد درآمد ۴.۱ میلیاردی را زده است که نسبت به پارسال همین موقع ۳۰ درصد رشد داشته است.

App Store نیز تا کنون ۴۵ میلیارد دانلود را پاسخگو بوده است و ۹ میلیارد دلار به برنامه نویسان پرداخت کرده است. تقریبا ۸۰۰ برنامه در ثانیه از App Store دانلود می شود.

عرفان خاکی بازدید : 158 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

حتما برای بسیاری از شما اتفاق افتاده است که هنگام دریافت راهنمایی از یک متخصص و یا در زمان هایی دیگر، سوالاتی در مورد مک، از شما پرسیده شود. برای آمادگی داشتن در برابر این سوالات سعی کنید جدول زیر را تکمیل کرده و اطلاعاتش را به خاطر بسپارید.

جواب برخی از این سوالات در System Profiler است. برای دسترسی به آن، از منوی اپل، گزینه About This Mac را انتخاب کنید و به قسمت “More Info…” بروید.

سخت افزار مک

سوالات

توضیحات

مدل مک من چیست؟

مثلا آی مک یا مک بوک پرو

حافظه کامپیوتر من چقدر است؟

مثلا ۴ گیگابایت رم دارد

پردازنده مک چه نوعی است؟

جواب در System Profiler

هارد مک من چقدر است؟

مثلا ۲۵۰ گیگابایت

شماره سریال مک من چند است؟

در System Profiler در قسمت About This Mac و یا روی جعبه مک.

کامپیوترم را چه زمانی خریده ام؟

———————————-

شرایط گارانتی اپل من چیست؟

بستگی دارد که هنگام خرید چه طور توافق کرده باشید.

اپل آی دی و نرم افزار Mac OS X

سوالات

توضیحات

کدام ورژن OS X بر روی سیستمم نصب است؟

مثلا OS X Mountain Lion v10.8.1. این اطلاعات در پنچره About this Mac موجودند.

در OS X نام کاربری من چیست؟

اگر نمی دانید به System Preferences رفته و گزینه Accounts و سپس view را انتخاب کنید.

پسورد OS X من چیست؟

 

اگر من admin نیستم پس کدام اکانت است و پسورد آن چیست؟

اگر صاحب کامپیوتر باشید، پس حتما Admin هستید.

آیا این اکانت مجاز به FileVault است؟

برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

مستر پسورد من چیست؟

اگر تعیین کرده باشید بنویسید.

 اپل آی دی من چیست؟

اپل آی دی به شما این امکان را می دهد که از سرویس هایی مانند iCloud، اپ استور و … استفاده کنید.

پسورد اپل آی دی من چیست؟

 

آیا از Time Machine برای بک آپ گرفتن استفاده می کنم؟

در این مورد به زودی مطلبی در سیبستان می گذارم.

اتصال به اینترنت

سوالات

توضیحات

سرویس دهنده اینترنتی من چیست؟ (ISP)

مثلا شاتل، مکس نت، همارا سیستم …

شماره سرویس دهنده من چیست؟

 

وبسایت سرویس دهنده من چیست؟

 

نام کاربری و پسورد من چیست؟ (برای اتصال به ADSL یا دیال آپ)

 

از چه وسایلی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنم؟

نوع و مارک مودم. مثلا وایرلس- Dlink

اگر از مودم وایرلس استفاده می کنم نام کاربری و پسوردش چیست؟

 

آیا کامپیوتر ها یا وسایل دیگری هم از همان اینترنت استفاده می کنند؟

مثلا تلفن همراه یا آی پد.

*************

عرفان خاکی بازدید : 343 یکشنبه 25 فروردین 1392 نظرات (0)

این روز ها شایعات زیادی در مورد محصولات آینده اپل فضای وب را پر کرده است؛ اما یکی از آنها که فکر میکنیم احتمال به واقعیت پیوستن آن در دنیای واقعی زیاد است شایعه ی معرفی نسل جدید مک بوک ها در WWDC 2013 است. WWDC مخفف Worldwide developers conference یا کنفرانس جهانی توسعه دهندگان، مراسم معمولا یک هفته ای معرفی-آموزشی اپل برای توسعه دهندگان iOS و OSX است که هر ساله در خرداد یا تیر ماه برگزار میشود.

image

شایعات از این قرار است که اپل، مانند سال گذشته، قرار است خط تولید مک بوک ایر و مک بوک پرو را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال در ماه june اپدیت کند.
خط تولید مک بوک ها حدود یکسال – از WWDC سال گذشته تا به حال – آپدیتی به خود ندیده است و انتشار این خبر توسط منابع معتبری مانند Digitimes باعث شده است ما باور داشته باشیم که نسل جدید مک بوک ها را به زودی ملاقات می کنیم.
اینتل در حال آماده سازی پردازنده های جدیدش یعنی HASWELL است و انتظار داریم تا دو ماه دیگر آماده ارایه به بازار باشند. به نظر همه چیز جور در می آید تا مک بوک های جدید را با این پردازنده های بسیار سریع و در عین حال کم مصرف ببینیم.
بعضی از افراد خبر می دهند ( یا شاید آرزو دارند ) که اپل مک بوک ایر ها را امسال به صفحه نمایش رتینا مجهز خواهد کرد؛ اما با توجه به عمر باتری حساس مک بوک ایر ها انتظار ما حداقل برای امسال این نیست. ضمن اینکه احتمالا عمر مک بوک پرو های معمولی به سر آمده و امسال مک بوک پرو های با صفحه نمایش رتینا با قیمتی کمتر و امکاناتی بیشتر ( و قطعا بدون درایو نوری ) جایگزین آنها خواهند شد.
جالب توجه است که امسال انتظار معرفی iOS 7 ، OSX 10,9 و شاید نسل جدید آیپد مینی را هم در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان داریم؛ به نظر کنفرانس هیجان انگیزی در پیش است!

با سیبستان باشید.
منبع: Digitimes

عرفان خاکی بازدید : 147 یکشنبه 25 فروردین 1392 نظرات (0)

image

اگر دکمه هوم آیفون، آیپد یا آیپادتان پس از آپدیت سیستم عامل یا جیلبریک مشکل پیدا کرده و به درستی کار نمیکند باید به شما بگوییم به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری است و گجت محبوبتان خراب نشده است!
متاسفانه راه حل این مشکل را خیلی از افراد نمیدانند و این مهم حتی باعث میشود گجتشان بلااستفاده شود یا در دام افراد سود جو بیافتند. اما راه حل چیست؟ سه مرحله بسیار ساده:

١.یکی از اپلیکیشن های پیش فرض را باز کنید. ( مثلا Settings )

٢.دکمه پاور را نگهدارید تا Slide to turn off ظاهر شود.

٣.دکمه پاور را رها کرده و دکمه هوم را نگهدارید تا Slide to turn off برود.

پس از اینکار اپلیکیشن کرش کرده ( خود به خود بسته میشود ) و دکمه هوم شما کالیبره خواهد شد. اگر کرش نکرد همین مراحل را دوباره انجام دهید. به احتمال بسیار زیاد مشکلتان حل خواهد شد. اما اگر نشد یکبار ریستور کنید و دوباره این مراحل را انجام دهید.
اما اگر مشکلتان باز هم حل نشد متاسفانه سخت افزاری است و باید به فکر تعمیر باشید.

پیشنهاد میکنیم این عمل را ماهانه یکبار انجام دهید و همچنین: “به دوستان خود بگویید!”

این کار باعث میشود که: سیستم عامل دکمه هوم شما رو بشناسه و به بهترین نحو با اون کار کنه.

عرفان خاکی بازدید : 111 یکشنبه 25 فروردین 1392 نظرات (0)

در ماه ژانویه شایعات زیادی در مورد عرضه آیپد نسل پنجم در ماه مارچ به گوش می رسید. حتی تصویری منصوب به بدنه پشتی آن منتشر شده بود. اما ماه مارچ گذشت و آیپد نسل پنجم معرفی نشد. در شایعه ای که اخیرا منتشر شده است گفته شده که به احتمال زیاد در تابستان شاهد آیپد جدید خواهیم بود. امروز تصاویری منتشر شده که احتمالا مربوط به نسخه سفید رنگ آیپد نسل پنجم است. از این تصویر در میابیم که حاشیه های صفحه نمایش همچون آیپد مینی کاهش یافته است. اپل در iOS مربوط به آیپد مینی کد هایی قرار داده است که دستان در کنار صفحه نمایش را تشخیص ندهد که اشتباهی رخ دهد.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا به ای او ای 7 آپدیت می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 10
  • بازدید کلی : 948