loading...
سیبستان|سایتی مخصوص کاربران اپل
آرین نشانی بازدید : 9 شنبه 18 خرداد 1392 نظرات (0)

این روزها کارها و سردرگمی‌های زیادی از شرکت اپل دیده می‌شود. یکی از این کارها عرضه آی پادتاچ ناشناخته جدید وی میشه گفت ناقص الخلقه ای است که تنها ویژگی اش نسبت به یک مدل کاملتر از خودش ۷۰ دلار کمتر است. در این پست به بررسی آی‌پادتاچ نسل پنجم با حافظه ۱۶ گیگاباتی می پردازیم که به تازگی شرکت اپل معرفی کرده است.

برای مدتی، اپل دو نوع از آی پاد تاچ ها را با هم به فروش می رساند: اولی آی پاد های نسل چهارم با صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی و ظرفیت های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی و دومی آی پاد های نسل پنجم با صفحه نمایش ۴ اینچی و ظرفیت های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی.

این سردرگمی بالاخره با معرفی آی پاد تاچ ۴ اینچی ۱۶ گیگابایتی و توقف تولید آی پاد نسل چهارم پایان یافت.

آی پاد تاچ ۱۶ گیگابایتی نسل پنجم که با قیمت ۲۲۹ دلار به فروش می رسد، از بسیاری جهات شبیه به مدل های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی نسل پنجم است. هر دو صفحه نمایش ۴ اینچی رتینا دارند، پردازنده هر دو آنها دو هسته ای A5 است، دوربین جلویی هر دوی آنها یکی است، و از لحاظ اندازه دقیقا یکی هستند.

مدل ۱۶ گیگابایتی را می توان از چیز هایی که ندارد شناخت. مثلا فاقد دوربین پشتی iSight است و فقط در یک رنگ تولید می شود (جلوی آن سیاه است و پشتش نقره ای).
این مدل هیچ گونه پیشرفت و یا چیز تازه ای نسبت به مدل های قبلی ندارد و تنها انتظاری که از خریدن آن دارید این است که قیمت کمتری دارد.

مدل های رنگارنگ ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی (سمت چپ) و مدل جدید ۱۶ گیگابایتی (سمت راست)

مدل های رنگارنگ ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی (سمت چپ) و مدل جدید ۱۶ گیگابایتی (سمت راست)

از لحاظ قیمت، این مدل ۷۰ دلار کمتر از مدل بعدی است. اگر مبلغ ریالی ۳۰۰ دلار را ندارید ولی باز هم می خواهید یک آی پاد تاچ داشته باشید، این تنها انتخاب شما خواهد بود.
در مورد فضای ذخیره سازی هم، بستگی به استفاده خودتان دارد. اگر نمی خواهید تعداد زیادی بازی پر حجم داشته باشید و ۱۶ گیگابایت برایتان کافی است، پس می توانید مدل جدید را بخرید. ولی اگر عادت دارید تعداد زیادی اپلیکیشن و آهنگ با خودتان داشته باشید، باید از بین مدل های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی یکی را انتخاب کنید.

مشکل بعدی هم مجهز نبودن به دوربین پشتی است. با این که یک دوربین در جلو دارد، ولی این دوربین نمی تواند جای دوربین پشتی را بگیرد. همین مشکل ها باعث می شوند که برای خریدن آی پاد جدید شک داشته باشید. با این کمبود ها برای هدیه دادن هم جنس مناسبی نیست، چون وسیله ای که کارایی آن کم است، نمی تواند به عنوان یک هدیه در نظر گرفته شود.

خلاصه مطلب
آی پاد تاچ نسل پنجم بهترین نوع آی پاد است که اپل تا کنون ساخته است. نوع خلاصه شده و ارزان شده آن هم تا حدی قابلیت های مدل گران تر را در خود حفظ کرده است. مثلا پردازنده و صفحه نمایش. برای بسیاری از مردم هم تک رنگی بودن آن اهمیتی ندارد. ولی نبودن دوربین پشتی باعث می شود که هنگام خریدن آن دچار دودلی شوید. و با توجه به این که قیمت آن فقط و فقط ۷۰ دلار ازران تر است، برخی افراد ترجیح می دهند مقداری اضافه پرداخت کنند ولی از امکانات به مراتب بیشتری بهره ببرند.

این بود نگاه سیبستان به ای پاد تاچ 16 گیگابایتی نسل پنجم
آرین نشانی بازدید : 10 شنبه 18 خرداد 1392 نظرات (0)

در این نسخه٬ برنامه Gmail برای iOS تغییرات خوبی در قسمت inbox و تنظیمات notification ها کرده است. وقتی با خود Gmail از طریق وب بروزرها کار می کنید می توانید inbox خود را طبق خواسته خودتان فیلتر کنید ولی این امکان را در برنامه iOS آن نداشتید که به تازگی این ویژگی را نیز قرار داده اند.

اگر از Gmail بر روی وب استفاده کرده اید٬ این کار بسیار ساده است. در بالای صفحه شما می توانید tab های خودتان را بسازید. برای مثال می توانید یک tab برای notification های برنامه های شبکه های اجتماعی خود مانند فیسبوک و توییتر داشته باشید و یا tab ای برای دوستان نزدیک. با کلیک کردن بر روی هر یک از tab ها پیغام ها نسبت به آن فیلتر خواهند شد. شما می توانید تا ۵ tab بسازید و ترتیب آن ها را به دلخواهتان عوض کنید.

اگر می خواهید از این ویژگی در برنامه iOS هم استفاده کنید می توانید از قسمت sidebar در برنامه به آن دسترسی پیدا کنید.

Screen-Shot-2013-05-29-at-12.28.41-PM

 

همچنین برای notification ها شما می توانید تعیین کنید که برای همه ای میل ها٬ هیچ کدام و یا فقط آن دسته از پیغام هایی که برایشان دسته ای در نظر گرفته اید.

عرفان خاکی بازدید : 12 چهارشنبه 15 خرداد 1392 نظرات (0)

اپل نسخه ۱۰٫۸٫۴ که چهارمین آپدیت برای Mountain Lion است را منتشر کرد.
از ویژگی‌های برجسته این آپدیت به بهبودهایی در برقراری ارتباط وای فای و نیز بهبودهایی در سازگاری برنامه Microsoft Exchange با برنامه پیش فرض Calendar و نیز بهبودهایی در استفاده از ویژگی VoiceOver در فایل‌های PDF می‌توان اشاره کرد. همچنین یا آپدیت به این نسخه مرورگر سافاری ۶٫۰٫۵ را در اختیار خواهید داشت.

نسخه Combo این آپدیت را از لینک زیر با حجم ۸۱۰ مگابایت می توانید تهیه کنید.
http://support.apple.com/downloads/DL1658/en_US/OSXUpd10.8.4.dmg

همچنین در صورت علاقه می توانید از طریق کلیک بر روی لوگوی اپل در نوار منو و سپس انتخاب Software Update به این آپدیت اقدام کنید. در این روش دانلود از طریق برنامه App Store صورت خواهد گرفت.

1

عرفان خاکی بازدید : 13 چهارشنبه 15 خرداد 1392 نظرات (0)

هر روزی که به برگزاری WWDC 2013 در روزهای ۲۰ تا ۲۴ خرداد ۹۲ نزدیک می‌شویم به هیجانات نسبت به دیدن نسخه جدید iOS این بار با مدیریت مرد خوش ذوق اپل یعنی Jonathan Ive افزوده میشه.

WWDC2013

هر روز شایعات زیادی در مورد تغییرات در طراحی و محیط کاربری iOS و حتی تغییرات داخل محیط برنامه های پیش فرض iOS منتشر میشه ولی تا زمان کنفرانس٬ هیچ چیز مشخص نیست.

ios 6_7

ولی در این بین اخبار و اطلاعاتی هم در مورد جیلبریک نسخه iOS بعدی و امیدهایی برای جیلبریک نسخه بعدی وجود دارد.
در ماه های گدشته جیلبریکرهای معروف یعنی گروه evad3rs و هکر معروف P0sixninja از در اختیار داشتن حفره های لازم و منتشر نشده خبر داده بودند و امیدها برای جیلبریک iOS 7 بسیار زیاد است.

cydia

ولی مشکل اینجاست که رفته رفته کار برای جیلبریکرها سخت تر می شود. اپل از جیلبریک راضی نیست و دائما حفره‌های امنیتی را می بندد و حتی سعی کرده این موضوع را به سنا و تصویب قانونی برعلیه جلبریک بکشد.

apple
با معرفی هر نسخه از iOS ، حفره های موجود در آنرا رفع می کند تا کار جیلبریک سخت تر شود. برای نمونه برای انجمن جیلبریکرها حدود ۵ ماه طول کشید تا بتوانند iOS6 را هک کنند و همین موضوع آینده جیلبریک و اینکه سرانجام جیلبریک به کجا خواهید کشید را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

suarik

Saurik خالق سدیا در این مورد و در مورد آینده Cydia صحبت هایی داشته است که در این پست خواهید خواند:

هر بار که نسخه ای جدید از iOS ارائه می شود، همه چیز در آن تغییر می کند و باعث تلف شدن هفته ها زمان برای بررسی می شود.
با وجود سختی ها، جیلبریک محبوبیت زیادی دارد. آخرین جیلبریک میلیون ها دانلود داشت. هر ماه بیش از ۲۲ میلیون جیلبریک.
Evasi0n که یک نرم افزار محبوب برای جیلبریک کردن دستگاه‌های iOS است ، امسال رکورد شکست و در ۴ روز اول ۷ میلیون بار دانلود شد. ولی کار رفته رفته سخت تر می شود. تا حفره دیگری در iOS پیدا نکنیم، سیدیا ضرر می کند. امیدوارم تا پیدا کردن جیلبریک بعدی، در آمد سیدیا به صفر نرسد.
سیدیا منبع در آمدی برای هزاران برنامه نویس است که برنامه های خود را در آن به فروش می رسانند. برای مصرف کننده هایی هم که اپلیکیشن های موجود در آن را می خرند، این بازار از اهمیت زیادی برخوردار است.
جبلبریک درها را برای بسیاری از نوآوری ها می‌گشاید در حالی که برای اپل مدت ها طول کشید تا بتواند کار های انجام شده در سیدیا را انجام دهد. حتی همین حالا هم سیدیا قابلیت هایی دارد که در iOS وجود ندارد.
بسیار ناامید کننده است که نرم‌افزارهای موجود در سیدیا اجازه انتشار در اپ استور را ندارند در حالی که این اپ ها امکانات دستگاه های اپل را افزایش می دهند. سیدیا به کاربران آی فون و آی پد این اجازه را می دهد که آزادانه از دستگاه خود استفاده کنند و همچنین برای تولید کنندگان چنین نرم افزارهایی هم منبع در آمدی به وجود بیاید. اپل در مورد این اپلیکیشن ها سخت گیری بیش از حدی اعمال می کند در حالی که اندروید و ویندوز فون چنین نمی کنند.
ما از اپل در مورد موضعش در مقابل جیلبریک سوال کردیم ولی جوابی دریافت نشد.
با وجود همه این مشکلات و نبود آینده‌ای مشخص٬ سیدیا پروژه افسرده کننده ای است. من می بینم که زندگی چندین نفر را تحت تاثیر قرار داده ام ، ولی با این حال می دانم که برای فردا تضمینی وجود ندارد و امکان دارد که همه این ها ارزش خود را از دست بدهند.

main

ما که امیدواریم اینگونه نباشد و یا اینکه اپل رویکردی انعطاف پذیرتر در این مورد اتخاذ کند ولی شاید هم سرانجام اپل بتواند سیستم عاملی غیر قابل نفوذ طراحی کند و به کار سیدیا و بسیاری دیگر از برنامه نویسان خلاق پایان بخشد و یا آنقدر عرصه را تنگ تر کند که اعضای انجمن جیلبریکرها انگیزه خود را در این مورد از دست دهند.
لازم است این نکته را هم اضافه کنم که سال هاست که عملیات یافتن حفره‌های منجر به جیلبریک در اختیار افراد محدودی بوده و Pod2g و P0sixninja دو فرد کلیدی تمامی این معماها هستند و اگر روزی از انجمن بنا به هر دلیل جدا شوند بدلیل فقدان افراد متبحر در این عرصه٬ پروژه عرضه جیلبریک کنسل و یا بسیار طولانی و خسته کننده خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آینده جیلبریک را چگونه می دانید؟

من که خیلی ناراحت شدم.خدا کنه این طوری نشه و سیدیا فعال باشه.

عرفان خاکی

 

عرفان خاکی بازدید : 398 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

سلام
چند ماه است که کاربرانِ داخل ایران برای دسترسی به App Store و iTunes Store با مشکلات جدی تری مواجه شده اند. این محدودیت ها که نه به واسطه ی ف**ی**لترین**گ، بلکه از سوی اپل وضع شده اند، نگرانی هایی را ایجاد کرده اند. بسیاری از روش های گذشته دیگر قابل استفاده نیستند. حتی ارتباطاتی که پیش از این برقرار می شد٬ امنیت و اعتبار لازم را نداشت.

ما (تیم سیبستان) تحقیقاتی در این زمینه انجام داده ایم تا بتوانیم راه حلی پایدار و همیشگی (البته تا زمانیکه دسترسی آزاد به اینترنت قطع نشده باشد) برای این موضوع پیدا کنیم. راه حلی که بتواند برقراری بسیار آسان و سریع به App Store و iTunes Store را برای کاربران داخل ایران فراهم کند.

اما راه حل ما چیست؟
ما توانسته ایم سیستمی را پیاده سازی کنیم که کاربران بدون نیاز به اتصال به وی np و یا پروK30، و فقط با نصب گواهینامه دیجیتالی که ما در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت٬ بتوانند در آیفون، آیپد، ویندوز و یا مک از App Store و iTunes Store استفاده کنند.

این سرویس همانند سرویس های Vپی ان و Proکسی که برای عبور از ف***یلتر*//**ینگ می شناسید نیست و با آن امکان باز کردن سایت‌های فیلتر شده مثل فیس بوک و … را ندارید. بلکه از این طریق تنها برای اتصال به اپ استور و آی تیونز استور و همچنین مک اپ استور می توانید استفاده کنید. سرویس هایی که اپل ناجوانمردانه از کاربران بی شمارِ خود در ایران دریغ می کند.

تست های اولیه این سرویس  با کمک داوطلبینی از مخاطبین سیبستان با موفقیت انجام شده است. در روزهای آینده منتظر اخبار دیگری از سیبستان در این مورد باشید.

سعی خواهیم کرد این مشکل را برای کاربران ایرانی یک بار برای همیشه حل کنیم.

همچنین باید از تمامی اعضای تیم تشکر کنم که حدود 2 ماه تلاش بی وقفه برای این کار سپری کردند.

اعضا و داوطلبان به مدت 2 ماه از این برنامه استفاده ی نا محدود و رایگان خواهند داشت.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا به ای او ای 7 آپدیت می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 19
  • بازدید کلی : 957