loading...
سیبستان|سایتی مخصوص کاربران اپل
arianneshani بازدید : 117 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

به نظر میرسد داریم به اولین کنفرانس مطبوعاتی اپل در سال ۲۰۱۳ نزدیک میشویم؛ به همین بهانه میخواهیم حس ششم خود را در مورد اپل محک بزنیم تا بدانیم چقدر اینکاره ایم!
اولین گجتی که اپل امسال معرفی خواهد کرد احتمالا نسل پنجم محبوب ترین تبلت جهان خواهد بود. طبق اخبار رسیده از منابع بسیار معتبر باید منتظر معرفی این محصول در همین ماه ( آپریل ) باشیم. اما نسل پنجم چه تغییراتی را نسبت به نسل قبل خواهد داشت؟

image

پردازنده: اپل حدود شش ماه پیش نسل جدید پردازنده های خود را معرفی نموده است؛ بنابراین احتمال اینکه این ماه شاهد پردازنده ای جدید باشیم “خیلی زیاد” نیست. اما ممکن است. واقعا نمیدانیم عرضه زود هنگام آیپد نسل چهارم صرفا برای کانکتور لایتنینگ و یکسان سازی محصولات بوده و یا اینکه اپل قصد اپدیت شش ماهه آیپد را دارد؛ اگر گزینه اول باشد بنابراین باید شاهد پردازنده ای جدید باشیم که همان پردازنده در آیفون نسل بعد هم استفاده خواهد شد ( مانند آیپد نسل اول و دوم )چون اگر قرار باشد آیپد تا یکسال دیگر آپدیت نشود پس از معرفی آیفون نسل بعد حدود شش ماه تلفن هوشمند اپل از تبلتش قوی تر خواهد بود که منطقی نیست. اما اگر گزینه دوم صحیح باشد و اپل قصد آپدیت شش ماهه آیپد را داشته باشد بنابراین شاهد آیپد نسل پنج با پردازنده A6X و آیفون ۵S با پردازنده A7 خواهیم بود، که سپس با یک آپدیت شش ماهه آیپدی با پردازنده A7X را خواهیم داشت. امیدوارم زیاد پیچیده نشده باشد!
احتمال حضور پردازنده جدید در آیپد ۵: ۵۰%

image

صفحه نمایش: احتمال اینکه اپل بخواهد با تغییر رزولوشن صفحه نمایش آیپد دردسر جدیدی را برای توسعه دهندگان درست کند کم است. ضمن اینکه با توجه به عدم تشخیص پیکسل ها توسط چشم در صفحه نمایش کنونی آیپد عملا توجیح منطقی برای این کار ( مگر برای درست کردن خوراکی برای تبلیغات که البته بسیار منطقی است! ) وجود ندارد. البته قطعا بهبود هایی را در صفحه نمایش خواهیم دید مانند افزایش کیفیت رنگ ها و ترکیب پنل لمسی با پنل نمایش مانند آیفون ۵ که در کیفیت تصویر موثر است.
احتمال بهبود صفحه نمایش: ۱۰۰%
احتمال تغییر رزولوشن: ۲۰%

image

دوربین: به نظر میرسد طبق روال قبلی شاهد بهبود دوربین تبلت خواهیم بود. احتمالا دوربین هشت مگاپیکسلی آیفون ۵ را خواهیم داشت و شاید قابلیت پانوراما. ضمن اینکه دوربین جلو همان HD خواهد ماند.
احتمال بهبود دوربین: ۹۹%

image

طراحی و ابعاد: تقریبا تمام شایعات حاکی از آن است که آیپد نسل پنجم را با طراحی شبیه به آیپد مینی و آیپاد تاچ نسل پنجم و با کناره های باریک تر خواهیم دید. بنابراین احتمالش بسیار زیاد است. آیپدی کوچکتر از نظر ابعاد با همان صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی در دو رنگ مشکی-خاکستری و سفید-نقره ای به همرا اسپیکر استریو و قطعا سبک تر و باریک تر در انتظار ماست.
احتمال: ۹۹%

image

عمر باتری: اگر اپل بخواهد ضخامت فعلی را حفظ کند میتواند به عمر باتری تا ۱۵ ساعت دست یابد اما به نظر میرسد همان ده ساعت کافی است! زمان آن است که باتری را کوچکتر کرده و کمی به ضخامت و وزن بپردازیم. خبر خوب آنکه زمان شش ساعته (!) شارژ باتری غول پیکر آیپد کاهش خواهد یافت.
احتمال افزایش چشمگیر عمر باتری: ۲۵%

image

امکانات نرم افزاری: احتمالا شاهد عرضه اپدیتی برای iOS و همچنین اپدیت نرم افزار های iWork و iLife برای آیپد خواهیم بود. همچنین ممکن است اپلیکیشن های جدیدی نیز معرفی بشوند.
احتمال عرضه اپدیت سیستم عامل: ۹۰%
احتمال عرضه اپلیکیشن جدید: ۶۰%

image

غافلگیری؟ شاید امسال یک غافلگیری هم داشته باشیم اما چه چیزی؟ اخباری که هفته های اخیر زیاد به گوشمان میخورند خبر از عرضه کنترلر فیزیکی ( مانند کنترلر کنسول های بازی ) برای بازی های iOS می دهند؛ امکانش زیاد است! همچنین ممکن است اسمارت کاور نیز “اسمارت” (هوشمند) تر بشود که البته از این مورد خبری در دست نیست. فقط چند پتنت ثبت شده در ۲۰۱۲٫ و شاید هم یک غافلگیری دیگر که ما خبر نداشته باشیم ( سورپرایز باشد! ). البته ممکن است هیچ غافلگیری در کار نباشد…
احتمال عرضه کنترلر فیزیکی: ۷۰%
احتمال اپدیت اسمارت کاور: ۴۰%

به هر حال چیزی که فعلا به آن ایمان داریم این است که آیپد نسل پنجمی در کار خواهد بود (!) و باید منتظرش باشیم تا ببینیم چقدر از پیشبینی هایمان درست از آب درآمده. فعلا که همه چیز در حد احتمال است.

این مطلب با همکاری تمامی نویسندگان سایت و اطلاعاتی هم از سایت معتبر http://9to5mac.com تهیه شده است.

با تشکر. تیم سیبستان

 

عرفان خاکی بازدید : 143 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

هر زمان که فروشنده های متفرقه قیمت محصولات اپل را کاهش می دهند بدان معنی است که یک دیوایس جدید در راه است. هر چند نمی توان تنها به این دلیل بسنده کرد اما تجربه نشان داده که اینگونه خواهد بود. در همین راستا بسیاری از فروشنده های متفرقه محصولات اپل مثل بست بای و مک مال، قیمت آیپد نسل سوم و آیپد مینی را کاهش داده اند که می تواند گواهی باشد بر اینکه به زودی آیپد نسل پنجم منتشر خواهد شد.

94

حالا چرا چنین چنین پروسه ای اتفاق می افتد؟ وقتی فروشنده های متفرقه متوجه می شوند – یا فکر می کنند – که قرار است محصول جدیدی منتشر شود سعی می کنند انبارهای خود را خالی کنند تا جا برای انبار کردن محصول جدید داشته باشند و برای خالی کردن انبار چه راهی بهتر از کاهش قیمت محصولات.

با اینکه هنوز اطلاعات زیادی در مورد آیپد نسل پنجم منتشر نشده است اما احتمالا قدرتمند تر و سبک تر از آیپد نسل چهارم خواهد بود.

منبع:اپلستان

 

عرفان خاکی بازدید : 74 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

آنطور که از شواهد مشخص است اپل به صورت مخفیانه محدودیت سنی نرم افزارها در اپ استور را به بخش دیگری که برای کاربر واضح تر است منتقل کرده. اکنون محدودیت سنی یک نرم افزار در صفحه توضیحات و کنار آیکون و دقیقا زیر نام دولوپر نشان داده می شود. پیش از این برای دیدن محدودیت سنی باید در صفحه توضیحات نرم افزار به انتهای صفحه مراجعه می کردید.

93

اپل قبل از این هم یک تغییر کوچک در اپ استور ایجاد کرده بود که نشان می داد یک نرم افزار رایگان آیا دارای فروش داخل اپ هست یا نه. هنوز مشخص نیست که اپل با انجام این تغییرات هدف خاصی داشته یا اینکه فقط می خواسته رابط کاربری اپ استور را بهبود ببخشد.

نظر شما چیست؟

منبع اپلستان

 

عرفان خاکی بازدید : 201 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

همانطور که می دانید اپل مدتی است که در حال ساخت یک مرکز کاری عظیم است که از همین حالا هم چشم همه به آن خیره مانده. پیش از این قرار بود روی این پروژه ۳ میلیارد دلار خرج شود اما جدیدترین اخبار حاکی از آن است که هزینه های این پروژه به ۵ میلیارد دلار هم خواهد رسید.

92

استیو جابز در آخرین کنفرانس خود اعلام کرد که این مرکز کاری بیشتر شبیه به یک سفینه فضایی است و تمام شیشه های این ساختمان منحنی است و حتی یک بخش غیر منحنی هم ندارد. مهندسین این پروژه می گویند این ساختمان حدود ۶ کیلومتر مربع شیشه منحنی خواهد داشت، چیزی که حتی در ذهن هم به سختی می گنجد. مدیران اپل می دانند که این پروژه گران قیمت است اما تصمیم خود را گرفته اند و آن را خواهند ساخت.

پیش از این قرار بود که سال ۲۰۱۵ کار ساخت این مرکز کاری به اتمام برسد ولی تیم کوک اعلام کرده که این پروژه تا سال ۲۰۱۶ ادامه خواهد داشت. علت تاخیر هم مشکلات عظیمی است که طی ساخت این مرکز کاری پیش آمده.

این مرکز کاری مثل دیگر مراکز کاری اپل از انرژی هایی مثل انرژی خورشید برای نیرو گرفتن استفاده می کند. گویا مدیران اپل با مهندسان صحبت کرده اند تا سیستمی را در پنجره های این مرکز کاری پیاده کنند که به صورت اتوماتیک باز شوند و هوا را به اندازه کافی به داخل بیاورند و سپس دوباره بسته شوند. درست مثل دستگاه های تهویه هوا اما به صورت طبیعی.

باید منتظر این شاهکار اپل باشیم. 

عرفان خاکی بازدید : 83 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

آیا اپل در حال ساخت روبات است؟ مسلما اگر از شما این سوال را بپرسند بلافاصله پاسخ می دهید نه! و بعد کمی صبر می کنید و سپس می گویید: دیوونه شدی؟!! من هم تا همین چند لحظه پیش همین عکس العمل را از خودم نشان می دادم ولی الان باید همگی یک تجدید نظر اساسی بکنیم.

91

اینطور که معلوم است جان مورل به اپل پیوسته است. جان مورل یکی از برترین متخصصان رباتیک است که قبلا با استیو وزنیاک در پروژه Segway همکاری کرده است و با اکثر کارمندان اصلی اپل هم آشنایی دارد. او تا به حال در شرکت Yale کار می کرده ولی گویا ناگهان تصمیمش عوض شده و به اپل پیوسته است.

واقعا مورل در اپل چه کار دارد؟ همانطور که گفتم مورل با خیلی از کاربران اصلی اپل از قبل آشنایی دارد و اکنون هم شایعه شده که به بخش نرم افزاری مک پیوسته است. حالا باز هم اگر از ما بپرسند آیا اپل در حال ساختن روبات است باید بگوییم نه یا اینکه متفکرانه سکوت کنیم؟ به نظر شما روباتی در کار است؟

باز هم باید صبر کنیم.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا به ای او ای 7 آپدیت می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 7
  • بازدید کلی : 945