loading...
سیبستان|سایتی مخصوص کاربران اپل
عرفان خاکی بازدید : 98 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

در این مورد هم خبر خوب داریم و هم خبر بد. خبر خوب اینکه هکر ها هنوز یک سری از حفره ها را برای خود به صورت راز نگه داشته اند تا در آینده برای جیلبریک از‌ آنها استفاده کنند. خبر بد هم اینکه به نظر می رسد به این زودی ها خبری از جیلبریک نخواهد شد، حداقل تا زمان انتشار iOS 7 جیلبریکی در کار نیست.

70

هکر معرف، pod2g اعلام کرده که برای iOS 6.1.3 جیلبریکی عرضه نخواهد شد:

از آنجایی که ۶٫۱٫۳ یک به روز رسانی جرئی است، خیلی احمقانه است که حفره ها را لو بدهیم. ما صبر می کنیم تا یک به روز رسانی بزرگ منتشر شود سپس دست به کار می شویم.

جاشوا هیل یکی دیگر از هکر های فعال در زمینه جیلبریک می گوید:

حالا که جیلبریک روز به روز کار سخت تری می شود شما هم باید انتظار کمتری داشته باشید.

هیل همچنین معتقد است که تا زمان انتشار iOS 7 خبری از جیلبریک نخواهد بود. طبق شایعات اپل در کنفرانس WWDC امسال iOS 7 را منتشر خواهد کرد. در حال حاضر می توانید تمامی آیدیوایس های خود را روی iOS 6.1.2 جیلبریک کنید اما بعد از آپدیت به ۶٫۱٫۳ هیچ راهی برای جیلبریک ندارید

عرفان خاکی بازدید : 11 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

قبلا نیز شایعاتی شنیده بودیم مبنی بر اینکه اپل در ماه ژوئن آیفون ۵S را معرفی خواهد کرد و به نظر می رسد این شایعات واقعی باشد.

69

وال استریت ژورنال امروز گزارش داده که اپل تصمیم دارد کار ساخت آیفون جدید خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شروع کند. این آیفون همان صفحه ۴ اینچی را دارد و به احتمال زیاد آیفون ۵S نام خواهد داشت و تابستان امسال معرفی می شود.

علاوه بر این گزارش شده است که اپل با همکاری شرکت طرف قرارداد خود روی یک آیفون ارزان تر  با رنگ های مختلف هم کار می کند اما گویا این آیفون ارزان تر تا سال ۲۰۱۳ آماده معرفی و انتشار نمی شود.

آیفون ارزانتر هم همان صفحه ۴ اینچی را خواهد داشت اما قاب آن از جنس دیگری خواهد بود. به نظر می آید اپل برای این آیفون یا از پلاستیک استفاده خواهد کرد و یا فیبر کربن.

با سیبستان باشید.

عرفان خاکی بازدید : 12 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

آن طور که از گزارش ها برمی آید، اپل از آنجایی که قراردادش در سال ۲۰۱۴ با سامسونگ به پایان می رسد، ساخت پردازنده A7 را به شرکت .Taiwan Semiconductor Manufacturing Co یا همان TSMC خواهد سپرد.

67

سامسونگ از زمان پردازنده A4 یعنی سال ۲۰۱۰ تا کنون کار ساخت پردازنده های اپل را بر عهده داشت اما از آنجایی که رابطه این دو شرکت دیگر مثل قبل نیست، اپل به دنبال جایگزینی مناسب برای شرکت سامسونگ برای ساخت پردازنده های خود است.

این شایعه توسط Economic Daily News در تایوان به وجود آمده است و برای اولین بار توسط یک وبلاگ ژاپنی کشف شده است. این شایعه حاکی از آن است که TSMC سال آینده پردازنده A7 را که یک پردازنده ۲۰ نانومتری خواهد بود را برای اپل می سازد.

اگر چنین خبری واقعیت داشته باشد، پردازنده A7 اولین پردازنده موبایل اپل خواهد بود که توسط سامسونگ ساخته نشده است. این شرکت بزرگ کره ای در ساخت برخی قطعات محصولات شرکت اپل به خصوص آیدیوایس ها با اپل همکاری کرده و اپل یکی از مهم ترین مشتریان سامسونگ بوده.

اما با توجه به اتفاقات زیادی که بین این دو شرکت و روابط آنها رخ داده است، به نظر می رسد اپل و سامسونگ درتلاش هستند روابط خود با یکدیگر را قطع کنند و هر دو مستقل شوند. چیزی که البته نه به وضوح، اما با دقت در اخبار و رویداد های جاری در این دو شرکت به خوبی می توان متوجه آن شد.

بخش صفحه نمایش شرکت سامسونگ در ساخت آخرین محصول اپل یعنی آیپد مینی هیچ نقشی ایفا نکرد و شایعات هم حاکی از آن هستند که سامسونگ دیگر در زمینه صفحه نمایش با اپل همکاری نخواهد کرد. علاوه بر این مدتی می شود که طبق شایعات اپل تصمیم دارد سازنده پردازنده های خود را از سامسونگ به TSMC تغییر دهد.

البته یک نکته مبهم در شایعه ای که Economic Daily News به راه انداخته است وجود دارد. اینکه گفته شده TSMC سال آینده کار ساخت پردازنده A7 را شروع می کند می توان نشان دهد که اپل امسال در محصولات جدیدش مثل آیفون ۵S و آیپد مینی نسل دوم از پردازنده A7 استفاده نمی کند که این موضوع کمی با منطق جور در نمی آید. سه احتمال وجود دارد. یکی آنکه پیش از A7 اپل یک پردازنده دیگر هم خواهد داشت مثل A6X که احتمالا سامسونگ سازنده آن خواهد بود و برای محصولات امسالش از آن استفاده خواهد کرد. احتمال دوم آنکه این شایعه کمی اشتباه باشد و TSMC سال آینده پردازنده A8 را خواهد ساخت و A7 امسال توسط سامسونگ رونمایی می شود. احتمال سوم هم آنکه باز هم این شایعه اشتباه است و TSMC همین امسال پردازنده A7 را خواهد ساخت. شما چه نظری دارید؟

 

عرفان خاکی بازدید : 9 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

اپل اولین نسخه بتا برای OS X Mountain Lion 10.8.4 را در اختیار دولوپر ها قرار داد. اپل به دولوپرها اخطار داده که پس از آپدیت دیگر نمی توانند به نسخه قبلی سیستم عامل بازگردند.

66

نسخه قبلی سیستم عامل شیر کوهی یعنی نسخه ۱۰٫۸٫۳ پس از گذشت ۵ ماه و انتشار ۱۳ نسخه بتا به صورت رسمی منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت. دولوپرها پس از دریافت آپدیت ۱۰٫۸٫۴ تغییر گسترده ای را گزارش نکرده اند. البته شاید اگر بیشتر بررسی کنند متوجه تغییراتی بشوند.

سیستم عامل شیر کوهی نام جدیدترین نسل سیستم عامل مک است و پیش از آن هم سیستم عامل شیر یا همان Lion عنوان سیستم عامل مک را به دوش می کشید. به نظر شما حیوان بعدی که قرار است این روند را ادامه دهد چه حیوانی خواهد بود؟ آیا اینبار هم از گربه سانان خواهد بود؟ اصلا آیا اپل باز هم از نام حیوانات استفاده می کند یا استاندارد دیگری مثل اعداد را به کار می گیرد؟

با سیبستان باشید.

عرفان خاکی بازدید : 17 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

همه ما منتظر آن هستیم که اپل از آیفون جدید خود پرده نمایی کند تا ببینیم چه ویژگی های خارق العاده ای به آن اضافه شده است.

65

اما در همین حین و در کمال تعجب و تحیر، رابط کشوری شرکت اپل یعنی مایکل فولاکس گفته دو آیفون بعدی شرکت اپل توسط استیو جابز طراحی شده است!

فولاکس ادعا می کند که دو آیفون بعدی اپل قبل از شروع دوران مدیریت تیم کوک و همان زمانی که استیو جابز زنده بوده توسط خود استیو جابز طراحی شده اند، برای همین امکان وجود ویژگی خارق العاده در این آیفون ها خیلی کم است.

فولاکس در پاسخ به این حرف که شاید جابز از همان زمان تا دو سال بعدی را پیشبینی کرده باشد گفت چنین چیزی نمی تواند اتفاق افتاده باشد و با توجه به ملاقات هایی که فولاکس با مدیران اپل داشته، اوضاع اپل را چندان خوب نمی داند.

اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد باید این واقعیت را قبول کنیم که دوران اپل به پایان رسیده و شرکت های رقیب به سرعت جای اپل را می گیرند. اما هنوز مشخص نیست ادعای فولاکس واقعی است یا فقط شایعه. در هر صورت تنها راه حل صبر کردن است و باید منتظر ماند و دید اپل در کنفرانس آتی خود چه حرف هایی برای گفتن دارد.

 

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا به ای او ای 7 آپدیت می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 1
  • بازدید سال : 5
  • بازدید کلی : 943